לאחר שלוש שנים: עמיר פרץ יכול לעזוב את התעשייה האווירית בסיפוק

עמיר פרץ, היו"ר היוצא של התעשייה האווירית, משאיר חברה משגשגת שערכה למדינה לא יסולא בפז

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בשלוש השנים האחרונות שבהן כיהן עמיר פרץ כיו"ר התעשייה האווירית - גדלו רווחי החברה בקצב מדהים. אם בשנת 2023 הרווח התפעולי היה 375 מיליון דולר לאחר צמיחה של קרוב ל־20% בהשוואה לשנת 2022, הרי שברבעון הראשון בלבד של שנת 2024 זינק הרווח ל־135 מיליון דולר. כלומר, בקצב הזה מדובר ברווח תפעולי שנתי של יותר מ־500 מיליון דולר.

צבר ההזמנות של החברה, שעמד בשנה שבה פרץ קיבל את החברה על 13.4 מיליארד דולר, קפץ עתה לכ־25 מיליארד דולר. המכירות של החברה צמחו מ־4.4 מיליארד דולר ב־2021 ל־5.3 מיליארד דולר ב־2023, ובשנת 2024 יישבר שיא נוסף. המספרים מדברים בעד עצמם, ובגדול, כשבתוך כך חשוב לציין כי תחום הטילים צמח משמעותית.

עמיר פרץ הודיע עם כניסתו לתפקיד כי בתעשייה האווירית לא יהיה "אגו־סיסטם", אלא "אקו־סיסטם". הוא ידע לשלב בעבודתו הובלה בתחומים חברתיים, שהם נשמת אפו, יחד עם יצירת ערך לחברה. הוא הקים מרכזי חדשנות בפריפריה, ואף בנה מפעל חדש באופקים תוך 100 יום בלבד. כמו כן, הוקם פרויקט כלכלי־חברתי - תוכנית "עוטף לעוטף", לשם חיזוק הפריפריה והתעסוקה בה.

פרץ הוא איש של אנשים, ועל כן אין להתפלא כי ידע לייצר תרבות ארגונית מעולה, החל מרמת העובד על קו הייצור, כשבמקביל נוצרה תקשורת פתוחה בין ההנהלה לעובדים. הוא הוכיח כי ניתן להגיע להישגים גדולים ביותר, הטובים אי־פעם, בחברת ענק, והוא עשה זאת בניגוד לסיכויים שנתנו לו רבים. הניהול שלו רואה בעובד את הנכס החשוב ביותר לעסק, כשגיוסו למטרות־העל של הארגון מביא לתוצאות.

תגיות:
התעשייה האווירית
/
עמיר פרץ
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף