משלל המינויים ההזויים של השר זהו המינוי הטוב ביותר, במיוחד בעת הנוכחית. גם שעון מקולקל מצביע פעמיים ביום על השעה הנכונה. אף שהאדון לא צמח באוצר, מדובר באיש הנכון במקום הנכון.
פרוזנפר, שכיהן כיועץ הכספי לרמטכ”ל ולמשרד הביטחון עד2011, מביא עימו כנדוניה ניסיון עשיר בניהול תקציבי ענק, רפורמות עומק וניהול כלכלי מערכתִי ברמות הגבוהות ביותר.
הכרתי אותו בתפקידו במשרד הביטחון. הוא היטיב לדקלם אז את צורכי המערכת הביטחונית, והסביר מצוין מדוע יש צורך בעוד כסף. פרוזנפר עלה מאיראן, כך שהמנטליות האיראנית אינה זרה לו. ניסיונו במערכת הביטחון הוא נכס.
באגף התקציבים יש תגובה אוטומטית מובנית נגד משרד הביטחון וצרכיו. בתפקידו יהיה קשוב לצורכי הביטחון אבל יידע לסנן את העיזים ואת הטריקים. הוא יבין שגם משרד הביטחון חייב להתנהל במגבלות תקציב וכי היריעה הפיננסית קצרה.
לפני הכל הוא חייב להוביל את מערך השיפוצים של תקציב 2025, המחורר כמו גבינה שוויצרית. מה שלא פחות חשוב - הוא מוזמן להתחיל לעבוד במלוא הקיטור על תקציב 2026, אף שנראה כי שר האוצר לא בעניין. תקציב 2026 חשוב מאוד, לא רק בגלל השורה התחתונה של מסגרת התקציב. עיקר חשיבותו ברפורמות במסגרת חוק ההסדרים הנלווה לתקציב, במיוחד השנה.
אפשר להפוך את לימון המלחמה באיראן ללימונדה ולהוציא אינספור תוכניות לקידום תשתיות תחבורה, ממ"דים, התחדשות עירונית ושיקום הצפון והדרום. בנוסף דרושים צעדים משלימים בתחום ההון השחור, שעדיין לא יצאו אל הפועל.
זאת תהיה הפתעה רבתי אם תקציב 2026 יאושר. מה שריאלי יותר הוא שב־2026 לא יהיה תקציב, ונתחיל את השנה בתקציב המשכי נטול מעוף ותוכניות מרחיקות לכת.