מצעד הדגלים היום (חמישי) יהיה חשוב במיוחד, ייתכן שאף יותר מאשר בשנים הקודמות. יש לו סמליות חשובה של הרתעה דווקא עכשיו, אחרי מבצע "מגן וחץ", ואל מול האיומים על ישראל בזירות השונות וניסיון של אויבינו לנסות את ישראל בשעת חולשה לכאורה של פילוגים פנימיים.

סערת חוק הגיוס: ח"כ כהן - "אי אפשר לחייב אדם להתגייס בכח"
שר מהליכוד: "ההתנהלות של בן גביר תוביל בוודאות להפלת הקואליציה"

כזכור, בשנים האחרונות הפך מצעד הדגלים לשנוי במחלוקת. אלא שדווקא בימים אלה המצעד חשוב במיוחד. עמדה נחושה וחגיגה בראש מורם של איחוד ירושלים חייבות לשדר לכל ארגוני הטרור ותומכיהם, כל אויביה של מדינת ישראל בעת הזו, כי ישראל נחושה ומאוחדת, בכלל וסביב ירושלים במיוחד.

ח"כ בועז ביסמוט לקראת מצעד הדגלים: "יש לכם דגל, תביאו אותו"

זהו אקורד סיום חשוב וסמלי למבצע "מגן וחץ", זוהי הצגת ביטחון עצמי והרתעה אל מול הניסיונות לאתגר את ביטחון ישראל מהצפון וניסיון איראן לאחד כוחות סביב ישראל בעת הזו. זאת תשובה לטרור הרצחני שפקד את ישראל בירושלים בשנה האחרונה, כמו גם ביהודה ושומרון ובקעת הירדן.

המצעד חשוב לא רק כדי להעביר את המסרים כלפי חוץ, לארגוני הטרור ותומכיהם. הוא חשוב לא פחות ואף אולי יותר כדי לשדר כוח ואחדות פנימה. מדינת ישראל ומערכת הביטחון סיימו מבצע מוצלח נגד הג'יהאד האסלאמי בעזה, תוך ספיגה של למעלה מאלף טילים. חיילים וקצינים, בכל יחידות הצבא ומערכת הביטחון, כמו גם בכל הקבוצות השונות של החברה הישראלית כולה, עצרו את הוויכוחים הקשים שקרעו את העם בחודשים האחרונים והפכו לאגרוף מאוחד אחד נגד הטרור שממשיך לאיים עלינו.

חשוב ביותר לשמר את האחדות הזו. חשוב ביותר לחגוג אותה. ומצעד הדגלים שחוגג את איחוד ירושלים הוא רגע חשוב, נכון וסמלי מאין כמוהו כדי לשדר לכל מי שמאיים עלינו, כי אל יטעו, אנחנו מאוחדים ונחושים מול כל איום ואנחנו ננצח. 

הכותבת היא מומחית למשפט הבינלאומי וחברה בפרויקט הניצחון הישראלי