ביוני 2016 הייתה ישראל המדינה הראשונה שקיבלה מצבא ארצות הברית את ה־F־35 לשימוש מבצעי. ייצוא מטוס הקרב האמריקאי נובע מפתרון תקלות חמורות שהעיבו על תדמיתו, פתרון שהושג גם על ידי היצרן, חברת "לוקהיד־מרטין", אך גם על ידי חיל האוויר הישראלי והתעשייה האווירית, המהווים את המעבדה בתנאי קרב המובילה של התעשיות הביטחוניות וזרועות הצבא של ארצות הברית.

טראמפ ייבחר לנשיא מהכלא? "גם בבית הקלפים לא חשבו על כזה תרחיש"
תמונת המעצר חסרת התקדים של טראמפ, שהסגיר את עצמו בג'ורג'יה

ישראל פעלה מיד לפתרון התקלות שפגעו בייצוא וגם ברכש של חיל האוויר האמריקאי. המעבדה הישראלית בתנאי קרב מקיימת קשר יומי עם מהנדסי "לוקהיד־מרטין" (ועם נציגים נוספים של התעשיות הביטחוניות בארצות הברית), ומתגברת על התקלות בעזרת מאפיינים ייחודיים של החברה הישראלית.

דונלד טראמפ בהגעתו לבית המשפט במנהטן (צילום: רויטרס)

הפתרונות לתקלות בתחומי איסוף ועיבוד נתונים, לוחמה אלקטרונית ודיוק מערכת הירי מועברים ליצרן ולחיל האוויר בארצות הברית, חוסכים ליצרן מיליארדי דולרים של מחקר ופיתוח, שומרים על עליונות המטוס על פני מתחריו בעולם, מגדילים את הייצוא האמריקאי במיליארדי דולרים ומרחיבים את בסיס התעסוקה של היצרן וקבלני המשנה. שדרוג ה־F־35 שופך אור על תרומתה הייחודית של ישראל לשדרוג הייצור הביטחוני בארצות הברית, לצמצום עלות יחידת ייצור וליצירת מקומות עבודה בארצות הברית.

כמו כן, כ־250 ענקי הייטק מארצות הברית – כגון ג'נרל אלקטריק, אינטל, מיקרוסופט, גוגל, IBM ומטא - הקימו בישראל מרכזי מחקר ופיתוח כדי למנף את החדשנות הישראלית לביצור מעמדם בתחרות הבינלאומית והרחבת הייצוא והתעסוקה בארצות הברית. תרומה דומה לכלכלת וביטחון ארצות הברית נובעת מ"מרכזי מחקר ופיתוח" שהוקמו בישראל על ידי התעשיות הביטחוניות האמריקאיות, באמצעות מערכות נשק אמריקאיות המתופעלות ומשודרגות על ידי צה"ל.

ישראל היא בעלת הברית היעילה, המנוסה והאמינה ביותר של ארצות הברית מול איומים ואתגרים משותפים ושמירה על עליונות טכנולוגית אזרחית וביטחונית. ישראל היא נושאת המטוסים האמריקאית הגדולה בעולם שאינה זקוקה לאמריקאים על סיפונה. היא פועלת באזור קריטי לכלכלת וביטחון ארצות הברית וחוסכת לארצות הברית הוצאה שנתית של 20־15

מיליארד דולרים הכרוכה בצורך לייצר, להפעיל ולתחזק נושאות מטוסים נוספות בים התיכון ובאוקיינוס ההודי לצד מספר חטיבות צבא.
ישראל גם מעבירה לארצות הברית מידע מודיעיני רב וחשוב יותר מסך המידע שארצות הברית מקבלת מנאט"ו. לדברי הגנרל ג'ורג' קיגן, שהיה מפקד המודיעין של חיל האוויר, היקף המידע המודיעיני המגיע מישראל שקול לתפוקה של חמישה CIA. התקציב השנתי של ה־CIA הוא כ־15 מיליארד דולרים.

כמו כן, ישראל מעבירה לארצות הברית לקחי מלחמה המשדרגים את שיטות הלוחמה של ארצות הברית, ומקיימת סדרות אימונים לצבא ארצות הברית על לוחמה בשטח בנוי ועמידה בפני מכוניות תופת, מתאבדים ומטעני צד.

על רקע העובדות הנ"ל, ארצות הברית אינה מעניקה לישראל "סיוע חוץ" שנתי, אלא מבצעת השקעה שנתית בישראל (3.8 מיליארד דולרים), המניבה למשלם המסים האמריקאי מאות אחוזי תשואה שנתית ומייצגת נאמנה את הכביש הדו־סטרי בין שתי המדינות. 

הכותב שירת כשגריר האחראי על הקשר עם הקונגרס בוושינגטון, ומשמש כחבר ב"מבטחי" - פורום מפקדים לאומי.