הגיע הזמן להגיד את האמת: המנהיגות ונבחרי הציבור של הציבור החרדי בכנסת רק מעצימים את תחושת ה״מסכנות״ והקורבנות של הציבור החרדי, שלא קיימת בעיניי בכלל. חרדי הוא לא מסכן ולא קורבן ולא צריך להתייחס אליו כך.

הדרת נשים הפכה למדיניות גלויה, שזוכה לרוח גבית | דעה

יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ובעצם כל חברי הכנסת של יהדות התורה מנסים בכוונה להבעיר את השנאה שגם כך קיימת באמצעות חוקים מסוכנים, מטרידים וחסרי כל בסיס.

חוק יסוד: לימוד תורה, שאותו הציעה יהדות התורה, הוא דוגמה לקיצוניות ולניתוק. לימוד תורה הוא דבר חשוב ולא צריך להסדיר אותו בחקיקה. לא ייתכן שללומדי תורה יהיו אותן הטבות כמו ללוחמי צה״ל. עצם הדיון על הצעה כזו הוא מסוכן.

הנהג ששלח נערות למושבים האחוריים של האוטובוס בגלל שלא היו מספיק ״צנועות״ על פי תפיסתו רק גורם להסלמה בשיח הציבורי ובכך שהוא עשה זאת הוא הקטין את הנשים.

באשר לחוק הגיוס, חרדים חייבים לשרת את המדינה כמו כל אזרח - בין שבצבא ובין שבשירות לאומי. אי אפשר לדרוש הטבות מבלי לתת כלום למדינה. אם הציבור החרדי כל כך מתנדב ותורם, צריך להסדיר את ההתנדבות הזאת במתווה מסודר ומוסכם על כולם, ובכך לפתור את המשבר. אבל בשביל לפתור את זה צריכה להיות גמישות מצד המנהיגות החרדית, ואת זה אני לא רואה כרגע.

באשר לתחבורה ציבורית בשבת, אני יכול להבין למה לא רוצים תחבורה ציבורית בשבת בערים כמו בני ברק, אבל אני חושב שהגיע הזמן שתהיה תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב לטובת אנשים כמוני, שלא שומרים שבת ורוצים להתנייד ממקום למקום. חיה ותן לחיות.

אני פונה לראש הממשלה נתניהו: תוריד מהחרדים את תחושת האדמו"ריות שהם חיים בה, הם לא אלוהים ואסור לתת להם תחושה שהם שולטים בכל, אתה שולט בממשלה ואתה צריך להיות בשליטה ולא סחיט. מנהיגות היא לא סחיטה.

ללא כל קשר לדברי הביקורת שלי, ביום חמישי האחרון התקיימה בבני ברק הפגנה של ארגון ״אמהות בחזית״ שמחו נגד הדרת נשים. הפגנה כשלעצמה היא דבר מבורך וחשוב במדינה דמוקרטית כמו ישראל, אבל גם להפגנה צריך להיות גבול. ההפגנה בבני ברק הייתה מופע שנאה נגד הציבור החרדי כולו.

הגענו למצב הזוי שבו אישה שמפגינה נגד ״הדרת נשים״ בלב בני ברק מרימה את חולצתה לעיני כל החרדים ללא בושה. זה מטורף בעיניי. בדיוק כמו שאנחנו לא רוצים שאנשים מסוימים מהמגזר החרדי יתנהגו אלינו בצורה מתריסה, אנחנו לא צריכים לעשות זאת בכוונה כדי להדליק את האווירה. לא רק שהאירוע בבני ברק לא תרם בשום צורה למחאה - בעיניי הוא רק הזיק לה. יש לנו בישראל מחלה נוראית וקוראים לה מחלת השנאה. כולנו חייבים להיגמל ממנה. תחשבו לפני שאתם פועלים.