ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית, שקיבלו את פניו של ראש הממשלה נתניהו בביקורו בסן פרנסיסקו ובניו יורק, העלו את הטענות המוכרות לעייפה על כך שאנחנו לא אמורים “לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ” ושכל פעולה ביקורתית בחו"ל ובעיקר בזירת האו”ם העוינת משחקת לידי אויבינו.

ברקע המחאה המסתמנת בנווה אטי"ב: האם נתניהו מכין תרגיל למפגינים?

המציאות הפוכה לחלוטין. דווקא פעילות המחאה היצירתית והנחושה של אלו הלוחמים לשמור את ישראל דמוקרטיה ליברלית, היא שמבהירה לעולם הנאור שישראל אינה רק ממשלתה הפופוליסטית, הסמכותנית והגזענית, אלא יש בה ציבור ליברלי שאינו מוותר על המדינה ומפגין פטריוטיות מרשימה. בכל העולם מתרשמים מהמחאה הישראלית מעוררת ההשראה. הונגרים, פולנים, טורקים, רוסים ואחרים מקנאים בנו על שאנחנו לא מאפשרים לממשלה לחסל את הערכים הליברליים שעמדו ביסוד הקמת מדינת ישראל ולא מאפשרים את מה שהתרחש אצלם.

האובססיה הישראלית לגבי התדמית שלנו מנסה לשים “ליפסטיק על החזיר” בכדי להציג תדמית נקייה של מדינתנו ובכך מסייעת לאלו שמתעקשים להרוס את מה שנבנה כאן על ידי ההפיכה המשטרית והנצחת הכיבוש ההרסני לעתידנו. אלו שחושבים שלישראל יש בעיה של שיווק מתעלמים מכך שיש לנו בעיה עם המוצר ויש לשפרו בכדי לשווקו. דמוקרטיות אמורות לקדש את האמת העירומה ולא לעטוף אותה בפרופגנדה כפי שנוהגות דיקטטורות.

בנוסף, כיצד נכבס את הכביסה בבית, כאשר הממשלה הנוכחית מנסה לחסל את המנגנונים שתפקידם לנקות ולשמור על הניקיון, כמו המערכת המשפטית, שומרי הסף, התקשורת והחברה האזרחית?

הימין הישראלי הפנים כבר לפני שנים את החשיבות שבהשפעה על מקבלי ההחלטות בחו”ל ובראש ובראשונה בארצות הברית ובוושינגטון. מועצת יש”ע, גוף פוליטי בהגדרתו, אף הקימה “אגף קשרי חוץ”, שכל ייעודו הוא השפעה על מקבלי החלטות וקובעי מדיניות במדינות זרות, על מנת שיסייעו לה בקידום ההתנחלויות והסיפוח. גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לא התנגד ל”כיבוס הכביסה המלוכלכת בחוץ”, כשבתקופת הממשלה הקודמת נסע לגבעת הקפיטול כדי לעצור את “הלחץ הלא מוסרי נגד הבנייה בהתנחלויות”.

בימין כנראה מתקשים להפנים שמה שמותר להם, מותר גם לאחרים. לנתניהו ולשופרות שמסיתים נגד המפגינים בארצות הברית (כפי שהם עושים גם נגד המפגינים כאן בבית בישראל), לא באמת אכפת מהפגנות ומפעילות מחאה נגד מדיניות ממשלת ישראל בחו”ל, אכפת להם רק כשמדובר במחאה נגד הממשלה שהם תומכים בה והמדיניות שהם רוצים בה.

בזמן שנציגי הימין הישראלי מגייסים תמיכה בקרב מנהיגי ימין קיצוני אנטישמיים ברחבי העולם, המפגינים הפטריוטים פועלים בכל דרך שהם יכולים, בארץ ובחו”ל, בכדי להשמיע את קולה של המחאה ובכדי לעצור את טירוף ההפיכה המשטרית. הפסקנו להקשיב להטפת המוסר מהפוזיציה של מגלגלי העיניים בימין. מי שלא רצו תאגיד כל עוד הם לא שולטים בו, לא רוצים גם הפגנות, כל עוד הן לא ההפגנות שלהם. הם לא יטיפו לנו ואנחנו נמשיך לכבס את הכביסה בכל מקום בכדי לשמור על המוסר שלנו שחשוב לאין ערוך מחישובי התדמית המניפולטיביים. 


הכותב הוא מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל