מעשי חמאס התקדימיים עלולים להתברר עבורו כטעות אסטרטגית. במילים פשוטות אין לישראל ברירה אלא לפרק את חמאס כארגון טרור וכממשל בשטח שממערב לגבול שלנו. מעשי הזוועה הללו אינם מותרים ברירה אחרת תהא הדרך אשר תהא.

עד עכשיו צה"ל בעצם טיבר את השטח שאליו פלשו הטרוריסטים האכזריים, חיל האוויר מבצע מזה ימים ארוכים פעולות רחבות וזה הכנה להחלטה ככל שתתקבל כזו למעשים נוספים כולל מהלך קרקעי. כל מי  שאחראי על הטבח הזה חייב להיעלם - זה המודל שהופעל בעקבות אירועי מינכן אין מנוס אין אפשרות אחרת. חיל האוויר ממשיך בפעילות הרחבה חמאס ויכולותיו כארגון מתפקד וכממשל ייעלמו. יש מציאות כזאת שבשום אופן אסור לדחוק פלסטינים לתוך מצרים. המצרים רואים אפשרות כזאת בחומרה יש כאלו שחולקים על ההנחה הזאת ואני מקבל אותה כהווייתה ולכן בין היתר לא מזכירים בהודעות למשל את רפיח כי המטרה היא פגיעה במעוזי החמאס.

במקביל מתבצעת כל העת פעולת סיכול ביהודה ושומרון. לגבי האמריקאים הם נותנים לנו גיבוי חסר תקדים, מעורר התפעלות, גם שתי נושאות מטוסים חוץ מהמעטפת שלה ומה שהיא כוללת זורם גם ציוד. לאמריקאים חשוב שלא תהיה חריגה מהנורמות בנושא ההומניטרי ברצועת עזה. אני בטוח שמתחשבים בזה וגם אנחנו צריכים להתחשב בכל הנוגע לשאלת היום של אחרי. הכל שונה הפעם יש שני רבדים לטפל ולחקור את הכשל הרב מערכתי שהיה מבצעי מודיעיני, אבל צה"ל נמצא במוטיבציה מאוד גבוהה הציבור מגלה נחישות לעומת רפיסות הממשלה שרק משרד הביטחון אולי מתפקד.

החוסן הלאומי המדהים הם מכפילי כוח. להחזיר אמון בממשלה כזאת אני לא חושב שזה אפשרי, אך צה"ל כן צריך להנות מאמון אין לו גם חלופה הרמטכ"ל הרצי הלוי הוא היחיד שקיבל אחריות זה רק  מראה איזה אישיות מיוחדת הוא והוא עסוק יום ולילה בפעולות הצבאיות. בסוף גם אם נביס את החמאס זה אירוע חמור ביותר מאז שהקמנו את המדינה ב-48'.

גם ארצות הברית פעלה כנגד אל קעידה לאחר התאומים כך לא יכול לצאת מצב שמבחן התוצאה לא תהיה הפגיעה הקשה בחמאס החמאס הזה אסור שהוא יהיה. אין דבר חשוב יותר מלהחזיר נשים ילדים חיילים חיילות בקיצור את כולם את כל בני הערובה. אלו בני ערובה לא שבויים אין להם הגנה חמאס הוא ארגון רצחני זאת המציאות ומשקללים וחושבים על זה השאלה בסוף מה יהיו העדיפויות בשטח.

התפקיד של הדרג המדיני הוא למצוא את הדרך החזרתם היא ערך עליון. התאוריה שקרסה בהובלת ממשלת ישראל שהבטיחה שהחמאס יהרס אך בפועל באישור הממשלה הגיע סיוע מקטאר ככל שידוע הגיע למשפחות נזקקות אך ההכשרה המימון הצבאי ועוד הם כחלק מציר הרשע הקטרים לא חימשו לא מימנו ולא עשו זאת במחתרת לגבי הצלת נפשות כל גורם שיכול לסייע יש להשתמש מצרים טורקיה קטאר וכו' ערך עליון כאמור לכן כל גורם שיכול להביא אפילו תוצאה הכי מזערית כאשר מצרים בעדיפות.

לגבי הצפון כצפוי מדברים על זה כבר שנים צה"ל ערוך לעימות רב חזיתי. כמה שזה נשמע לא יאומן החמאס רצה לעשות אירוע גרוע הרבה יותר הרבה יותר רצחני על פי מסמכים שנחשפים. ולפתח רב חזיתית להפוך את ישראל לזירת התקפה רב מימדית אבל זה לא הולך כעת. מה כן נעשה? חיזבאללה מאפשר לחמאס לתקוף אותנו משם כחלק מההזדהות שלו והם עצמם תוקפים באתרים שנראים להם מתאימים לתגובה על ירי עליהם ועל פגיעה עליהם אבל משוכנעים שזה לא יביא לעימות כולל שיביא למימדים של פגיעה קשה מאוד לנו ולהם מכך יש 2 אסכולות לתקוף אותם או לחלופין להכיל אני חושב שצריך להכיל כמה שאפשר כי יש למקד את כל העוצמה האדירה של צהל למערכה בדרום להרוס את החמאס.

לגבי היום של אחרי חמאס ייווצר ואקום ויש הרבה חלופות, אך נראה כי המצרים לא יכנסו לשם, כוח בינלאומי וצה"ל לא יוכל לטפל בזה, הפלסטינים זה כרוך בהסדר מדיני ומתכתב עם הסכם שלום עם סעודיה ויצירה של ברית אסטרטגית בין ארצות הברית לסעודיה, מה שיעשה מאמץ זה לתת לאבו מאזן סוג של שליטה שם, אך זה לא יקרה ללא אופק מדיני שיובטח לו.

התמיכה האמריקאית צריך לזכור היא חשובה מאוד אך תגיע עם מגבלות כאלו ואחרות בהתאם לאינטרסים של הביטחון הלאומי שלהם שבראשו  זה מערכת יציבה במזרח התיכון שזה אזור מסוכן אך לשמור על הביטחון הלאומי של מצרים סעודיה מפריצות ולכן הם קידמו במהירות כזאת את נושאות המטוסים הסיוע הצבאי והתמיכה המדינית.

המסר בסופו של דבר הוא שיכולתו האיתנה של הציבור עוצמתו האדירה של צה"ל והמדינה שהיא איננה בסיכון קיומי ונושא החטופים שצריך להחזיר ובעתיד חשבון הנפש שכל מערכת האשליות שהתמוטטה. חייבים לחזור למסלול העוצמה אני מעודד מהרוח של הציבור למרות הנתונים הקשים שהיו ושיקום הדרום המדינה צריכה להפנות משאבים ראש הממשלה צריך היה לעשות תכנית מרשל לשיקום היישובי מאמץ של המדינה להרים את עוטף ישראל לא עוטף עזה על הרגליים.