את דבריו המקוממים של מזכ״ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בדיון על המזרח התיכון והמלחמה בעזה במועצת הביטחון, ניתן לאפיין במשפט הידוע: זקנתו מביישת את בחרותו. הכרתי אותו כאשר הוא עמד בראש הסוכנות לפליטים ואני הייתי שגריר במוסדות האו"ם בגנבה. הסוכנות בראשה עמד טיפלה בפליטים מכל העולם למעט הפלסטינים. גוטרש תמיד התעניין בפליטים הפלסטינים. הוא סחב זאת מעברו כראש ממשלת פורטוגל וגם כפעיל באינטרנציונל הסוציאליסטי. בתפקידו זה הוא עמד בקשר עם הרבה אישים בישראל ודעותיו היו ידועות לכולם. התנהגותו הייתה בהתאם ולא אחת קידם הצעות האינטרנציונל הסוציאליסטי לטובת הפלסטינים. 

"נאום מזעזע": מזכ"ל האו"ם באמירה מקוממת; ארדן קרא להתפטרותו
לאחר ההתבטאות המקוממת על הטבח בעוטף - סיבוב הפרסה של מזכ"ל האו"ם

אבל כמזכ״ל האומות המאוחדות חלה עליו התנהגות פוליטית שונה. כמי שאמור לדבר בשם אומות העולם, המסוכסכות זו בזו, עליו לשמור על מרחק שווה ולא לנקוט בצד מסוים. אתמול לא רק מעד בדבריו, אלא גם הביא חרפה על ארגון שממילא סובל מחוסר אהדה עולמית. קודמו בתפקיד, קורט ולדהיים האוסטרי, נאצי מוצהר, לא העז לדבר כמו גוטרש. כמובן שהוא לא ישנה ולא יתנצל כי כנראה הוא מאמין במה שאמר.
 
דבריו של גוטרש אינם החרפה היחידה לה אנו עדים. האחרונה בטור היא של ארדואן התורכי האומר שחמאס הוא לא ארגון טרור. ברור, התנועה הכורדית של אצ׳לן היא טרוריסטית כי הרגה תורכים. אבל חמאס שהורג ישראל הוא תנועת שחרור. הנשיא פוטין אמר שישראל מטילה סגר על עזה כמו הנאצים על לנינגרד. כן כן, פוטין שכולנו חשבנו שהוא ידיד ומסייע בגלל המיליון וחצי ישראלים ממוצא רוסי בישראל. הוא משווה אותנו לנאצים!

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, פנה בטלוויזיה התוניסאית וביקש מאל סיסי לפתוח את גבולה של מצרים לצבאות אלג’יריה, לוב ותוניסיה כדי להצטרף למלחמה לצד חמאס לחיסולנו. בנו של נשיא מצרים הקודם, עלאא מובארק, רוצה להביא אותנו לבית הדין הבינלאומי בגלל פשעים נגד האנושות ולנתק הקשר אתנו. כן, זה בנו של נשיא שהוא ובניו הואשמו בשחיתות ושוד העם המצרי. אל סיסי בעצמו מציע שנאכלס את הנגב בפלסטינים הבורחים מעזה. רעייתו של מלך ירדן משתלחת עלינו במילים גסות. וזו רק רשימה חלקית. לכולם יש מכנה משותף והוא שנאה יוקדת נגד ישראל והעם היהודי.  

חמאס, באותה שבת ארורה, פתח על עצמו את שערי גיהינום. עכשיו אנחנו רואים מי אתנו ומי נגדנו. עלינו להוריד את הכפפות ולהבהיר לחורשי רעתנו שהדם הישראלי הוא לא הפקר. נאמר בראש מורם ובלי התנצלות: אדון גוטרש, הגיעה השעה לשים את המפתחות. לנשיא ארדואן, טול קורה מבין ענייך. לנשיא תוניסיה, אל תשכח להוסיף ליד שמך הדיקטטור קייס סעיד. לפוטין נזכיר את הפתגם תגרד את הרוסי תמצא את הקוזאק. למלך ירדן נאמר תלמד מאביך, הוא היה מנהיג נבון ששמר על הממלכה . לאל סיסי אל תשכח מה עשה לך חמאס.

לכל אלה שעוד נשמע את קולם נגדנו נאמר שמעו נא טוב עם ישראל חי וקיים. לפני שמונים שנה אחרי זוועות השואה נשבענו לעצמנו ״לא עוד״. היום לנאצים החדשים, חמאס ותומכיהם, נאמר כמו אז כמו היום - לא עוד.