דומה שחייבים להזכיר: מהחוף האטלנטי במערב, ועד פאתי מוסקבה במזרח, מקרחוני נורווגיה בצפון ועד המדבר של לוב בדרום, הרייך השלישי גייס את כל עוצמתו המרושעת להשמדה טוטאלית של כל היהודים, במשך שש שנים, בהמשך למדיניות אנטישמית רצחנית שהחלה עם עליית הנאצים לשלטון, עוד שש שנים קודם.

"מבזה את קורבנות השואה": ארדן תחת מתקפה אחרי שענד טלאי צהוב באו"ם

הרוצחים הנאצים לא גילו, ברוב המקרים, את הסדיזם לשמו, שגילו תלמידיהם ב־7 באוקטובר 2023. הם השמידו, בדרך כלל, בדרכים טכניות, כמשימה שנדרשו לבצע. מרבית בני עמנו הקדושים לא חוו את הסצנות שלמדנו שהתרחשו באחוזים ניכרים בבתים שאליהם חדרו מרצחי חמאס: אונס, עקירת איברים מן החי, הנאה חולנית מעינוי אדם אל מול בני משפחתו בשעותיהם האחרונות.

במשך שנים אמרנו שלא הייתה כמו השואה ולא תהיה כמוה, ושגם הפוגרומים הנוראיים ביותר באירופה ובמזרח התיכון, שבהם התעללו בבני עמנו בדרך שבה נהגו בהם גם אנשי חמאס, לא היו שואה משום שלא כללו את התוכנית המסודרת להשמדה כוללת, והיהודי לא חש שהעולם כולו התגייס כדי לצוד אותו.

והנה, נוכח זוועות מערב הנגב, סדקנו את הכלל הזה, שלא משווים דבר לשואה. אכן, אנשי חמאס שווים ברוע שלהם לנאצים, ולפעמים אכזריים יותר. אכן, תיאורי הזוועות מזכירים לכל מי שזיכרון היסטורי בנפשו את תיאורי פונאר ובאבי־יאר. אירועי הימים האחרונים מזכירים גם את ה"סופות בנגב", ומחיים את סיפורי קישינב, פרעות ת"ח ות"ט ואת דמות הקוזאק האונס, המשסף וצמא הדם.

חמאס הם נאצים, וכולנו חווינו, באמצעות מי מאיתנו שנשבו בידם, חוויות שואה מרוכזות שאפשר לחוש אותן גם בשעות או בימים אחדים. אבל שואה הייתה רק אחת, וכל השוואה לשואה פוגעת במשמעות של הססמה "לעולם לא עוד".

אנו מדינה ריבונית, רבת עוצמה, המפעילה צבא חזק שיכול להשמיד כל מי שיאיים עלינו. החיינו את עמנו והחזרנו לו כוחות של צבא. כלכלה, תעשייה וחקלאות. לא פחות חשוב, נטענו בו מחדש תרבות עברית מודרנית ורוח של עם שעומד על זכויותיו ויודע ללחום על חייו. אנו מתמודדים עם הקשה בתקופות, בגלל אותם נאו־נאצים, אבל איננו הילד שהתחבא בעליית הגג, אלא הלוחם, שכמוהו לא היה לנו בשואה. אנחנו גם לא הלוחם המורד בגטו, שלחם על כבוד האומה אך ידע איך ייראה סוף הקרב שלו - אנחנו יודעים שהמלחמה תסתיים בניצחוננו, לא רק ברוח, אלא גם בכוח.

הכותב הוא שותף במשרד עוה"ד אלדד־פרץ, שמוביל את הציר המשפטי במטה המשפחות להשבת החטופים והנעדרים