נתניהו חייב ללכת הביתה, עכשיו. אני קורא לידידי הנשיא יצחק הרצוג, שאני רוחש לו המון הערכה, לעשות מעשה שייחשב קיצון עבור נשיא, ולקרוא פומבית לנתניהו להתפטר ולקבל עסקת טיעון בלי קלון וללא עונש - רק שילך.

לא אחראי סדרתי: נתניהו לא ידע, לא שמע, לא ראה ולא הוזהר | דעה

על הנשיא לומר בקולו שנראה שנתניהו איבד את האמון והלגיטימיות שלו - כנשיא, וגם של רוב העם וההנהגה, כולל מקרב חברי מפלגתו, ולקרוא לחמישה אמיצים מהליכוד להצביע בעד ממשלה בראשות אדם אחר. היה לכך תקדים במהלך מלחמת העולם השנייה, כשצ'רצ'יל החליף את צ'מברליין והציל לא רק את ארצו.

הזדמן לי לעבוד ולהכיר מקרוב מאוד שלושה אנשים שהיו שרי ביטחון, כולל הנוכחי: שאול מופז, יואב גלנט ואביגדור ליברמן. גילוי נאות, אני מצוי עדיין בקשר חברי עם שלושתם - אך לא עובד איתם כעת ולא מחויב לאף אחד. כל הנכתב כאן מבטא את דעתי האישית בלבד.

אם תוקם ממשלה חלופית, במקרה כזה האיש המתאים ביותר כיום להחליף את בנימין נתניהו הוא אביגדור ליברמן. האיש הכי מתאים להמשיך להיות שר הביטחון הוא יואב גלנט. מזלנו שהוא שם. ביטחוניסט, איש ראוי, חזק ונחוש.

איך עושים זאת? יש דרך אחת, מהירה ויעילה, בלי בחירות, והיא על ידי הצעת אי־אמון קונסטרוקטיבי בכנסת והקמת ממשלה חלופית. נדרש לכך רוב של 61 קולות וזה קורה מיד, בניגוד לחוק פיזור הכנסת.

כדי למנוע מלחמות בתוך הליכוד ומלחמות של הליכוד מול גנץ ולפיד, כולם חייבים להתאחד סביב מנהיגותו של אביגדור ליברמן, לשים את האגו בצד. מצדי - שליברמן יתחייב שאם ייבחר לראשות הממשלה לזמן מוגבל עד סיום המלחמה, לא יתמודד בבחירות הבאות לתפקיד. העיקר שייקח את ההגה ויציל את המדינה וגם את הליכוד משלטון נתניהו.

ליברמן הוא הפוליטיקאי הרלוונטי הכי מנוסה בישראל. היה שר ביטחון, חוץ ואוצר. הצטיין בכולם, ראה שלושה צעדים קדימה והבין לפני כולם את כוונות חמאס וחיזבאללה ודרש לפעול, להפסיק להכיל. נתניהו זלזל. השבוע הוכח שוב עד כמה הוא חכם, זהיר, יצירתי ואמיץ, עם המסמך המצמרר שסווג "סודי ביותר" שאותו הניח כשר הביטחון לפני כשבע שנים, על שולחן הקבינט, ובו חזה במדויק את אסון 7 באוקטובר וציין מה לעשות כדי למונעו, אך זה נדחה בלגלוג על ידי נתניהו והרמטכ"ל דאז גדי איזנקוט.

לא בכדי ליברמן נוסק. המוני ליכודניקים, אפילו ביביסטים, התפכחו. אם עד 6 באוקטובר רובם עברו מהליכוד לגנץ, היום הם עוברים לליברמן. נפל להם האסימון שליברמן, שנוא נפשם של גברת נתניהו ובעלה, הוא בשר מבשרה של תנועת הליכוד האמיתית, הבגיניסטית, שממנה פרש כשרק החלה להיחרב על ידי נתניהו ושופריו.

הם יודעים שהוא אומר אמת, ושמילה שלו היא מילה. אם הם רוצים לשקם את הליכוד ומעוניינים שהליכוד ישקם את המדינה, צריך שם טלטלה גדולה - וליברמן הוא הפתרון. יש בו מנהיגות, כוח ועוצמה, יש בו גם ראייה גלובלית רחבה והבנה עמוקה לחשיבות הידוק היחסים עם ארצות הברית.

למי שדואג בעניין יחסו לחרדים - תהיו שקטים. אביגדור ליברמן אוהב את הציבור הדתי והחרדי. אצלו החרדים ייתנו ויקבלו יותר. ביקורתו הנוקבת היא רק נגד המנהיגות החרדית, ובעיקר נגד משה גפני.

לפני חודשיים, בסוף אוגוסט, ליברמן קפץ אליי למשרדים החדשים בתל אביב שאליהם עברנו. דיברנו על המצב במדינה ועל הבחירות המוניציפליות שבפתח. אמרתי לו שיש לי תחושה כבדה שתהיה מלחמה, ושהבחירות לא יתקיימו במועדן. "ייתכן שאתה צודק", השיב לי בזהירות.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי־תקשורתי בפאר לוין תקשורת