לו הייתי יוספוס פלביוס, שמתעד מי הגרועים (בלשון המעטה) ומי המפתיעים של ישראל 2023, הייתי כותב שראש וראשון מבין הכי גרועים, שחייבים לעוף במהלך המלחמה, שהובילו לשבת השחורה ושחלקם מסכנים אותנו, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבי התחמון והקרע הפנימי. איתו שייקח את אשתו ובנו שבמיאמי.

ממשלה חדשה והדחת נתניהו: המהלך שמתוכנן בקרב חברי כנסת בליכוד | דיווח

האינטרס האישי אצלו קודם כנראה לכל, אפילו בעת מלחמה, כשהוא אוסף חומרים (לפי הפרסומים) ומצייץ נגד פקודיו, בעת שהם מחרפים את נפשם בקרב. הוא הקים מכונת תעמולה, שנועדה לחלץ אותו מהמשפט, כשכל הדרכים כשרות, כולל השקר של ימין גיבור ומי שלא ביבי הוא שמאל־חלש.

נתניהו גייס ח"כים כמו שלמה קרעי, גלית דיסטל אטבריאן, טלי גוטליב, אמיר אוחנה ומאי גולן ודאג לחיזוק הבחירה בעוצמה יהודית, כדי להבטיח קואליציה מסוכנת על גב האומה, ליום שהוא חושב שיהיה לו אחרי.

ראשונים לחרפה לצד נתניהו הם שמחה רוטמן ויריב לוין (ותודה לפורום קהלת), והשניים שתקעו סכין לחבריהם וזרעו את חזרת נתניהו – עמיחי שיקלי ועידית סילמן. לצדם בשורה - בצלאל סמוטריץ', משה גפני ושלמה קרעי. בהמשך השורה שרי המורשת, הסטרוקים והפינדרוסים, ששודדים מאיתנו (כחוק) מאות מיליונים.

סמוטריץ' חכם, מומחה בניצול חולשת נתניהו. רצה להיות שר הביטחון, אף שעשה שירות מקוצר ומאוחר. מיומו הראשון בתפקיד הוא מרסק את הכלכלה ביהירות ובזחיחות. כך גם במלחמה. ואין ראש ממשלה שיעצור אותו. את הנזקים הכלכליים שבאשמתם ישלמו גם הדורות הבאים.
משה גפני, האיש הכי מכוער במעשיו בפוליטיקה הישראלית, שמנצל בחזירות (זה לא כשר) את בוחריו ומתעקש להשאיר אותם בורים, עניים ותלותיים, כך שיוכל לממן אותם על חשבוננו (!) ולקבל מהם חזרה בקלפי. את גפני וסמוטריץ' הייתי מגלה מירושלים מיד.

במדינה אחרת השר עמיחי אליהו היה מואשם בבגידה. כל ילד יודע שיש דברים שעליהם לא מדברים. כך כבר 75 שנים. בא אליהו ומשיב כפי שמשיב על שאלה הזויה, שעלולה להצית מלחמת עולם.

ועכשיו, בתפנית חדה, לגיבורי המלחמה. אלה הם חיילי צה"ל ומפקדיו. כולם. מהרמטכ"ל רב־אלוף הרצי הלוי, שכמו אחרים נטל אחריות, ועד אחרון החיילים. כך גם השב"ב, שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וימ"מ, כוחות הביטחון, כוחות ההצלה ובמיוחד מלאכי החיים האמיצים של מד"א, וגם האלופים במילואים נעם תיבון, ישראל זיו ויאיר גולן, שעלו על מדים ונלחמו.

הם ו־1,400 הנרצחים והנופלים, 239 החטופים ומשפחותיהם ואלפי הפצועים. יחד איתם תושבי הדרום, שספגו את כל הזוועות, ותושבי הצפון המפונים, וגם כל המתנדבים ואנשי תקשורת מעולים שעושים עבודה אמיצה ונאמנה מסביב לשעון. נוסף לכל אלה, המון ישראלים הופתעו לטובה משלושה פוליטיקאים. אך מי שמכיר אותם לא הופתע.

שר הביטחון יואב גלנט - על החוזק, הנחישות והעמידה האיתנה והבוטחת. מזלנו שהעם מנע את הדחתו. בשאלת האחריות למה שקרה הוא התבטא בקולו. נזכור שכשהוא הזהיר נתניהו פיטר אותו.

אביגדור ליברמן, שרק עכשיו רבים מתחילים להבין שהוא צודק כבר שנים. כעת נחשפים לעובדה כי הוא התריע ושרטט במדויק כבר ב־2016 את אסון 7 באוקטובר. ישראל משוועת שנים למנהיג כמותו. אדם חזק, אמיתי, פרגמטי.

והשלישי הוא נפתלי בנט, שעושה עבודת הסברה מרהיבה, וגורם להתגעגע לימים השפויים של ממשלתו. להסיר בפניהם את הכובע. (אגב גיבורים, כל שכתוב כאן הוא כמובן גם בלשון נקבה).

הכותב הוא יועץ אסטרטגי תקשורתי, פאר לוין תקשורת