שלא נטעה: המלחמה, שעוד לא נמצא לה שם הולם, מתנהלת בשלוש זירות - בדרום ברצועת עזה, במרכז באיו"ש ובצפון בגבול לבנון וסוריה. נכון, זו מלחמה בעצימות נמוכה אבל מחירה גבוה – ישובי קו העימות שוממים והסכנה שחיזבאללה ישרוד אותה ואף יאפשר לשלוחה של החמאס לגדול פרא בלבנון צריכה להדיר שינה מעינינו.

באירופה חוששים: פוטין מעודד את ההסלמה בגבול לבנון
עוד בושה של ה-BBC: כך סיקרו את צילומי החטופים מ"שיפא"

למה העצימות בזירה הצפונית נמוכה? סביר כי כך מעדיפה איראן, שלה יש שלושה שלוחים (פרוקסיס) הפועלים כמוצבי חוץ נגד ישראל – חמאס בעזה ואיו"ש, חיזבאללה בצפון והחות'ים בתימן. איראן מבינה שהחמאס בשלבי חיסול, החות'ים מוגבלים ביכולתם ונמצאים קרוב ל-2,000 ק"מ מישראל ולכן אינם רוצים להסתכן באיבוד החיזבאללה.

אסור לתת לחיזבאללה לשרוד בלבנון כארגון טרור דמוי חמאס-על ועלינו לנצל את ההפוגה בדרום למהלך התקפי בצפון. מהלך שהיינו צריכים לעשות זה מכבר. כמהלך פתיחה אני מציע ליצור רצועת מוות (Death Zone) מגבולנו עם לבנון עד לנהר הליטני. התושבים הלבנונים יעזבו צפונה (חלקם כבר עשו זאת), התשתיות (תחבורה, חשמל, מים) ייהרסו ע"י חיל האוויר וכל מי שיהיה ברצועה זו יהווה מטרה לגיטימית לאש כוחותינו.

כך נרחיק את טילי הנ"ט הקטלניים אל מחוץ לטווח שלהם ונוכל להתחיל בהחזרת המתיישבים. יש גם קווים צפוניים יותר מנהר הליטני שאפשר יהיה להשליט בהם משטר נוסח החלטת האו"ם 1701 שנכשלה כי הייתה מבוססת על כוח של האו"ם – כוח יוניפי"ל. אנחנו צריכים לסמוך רק על עצמנו כמאמר חז"ל: "אם אין אני לי צה"לי לי!".

החיזבאללה נחשבת לחזקה יותר מהחמאס בזכות גודל יחידותיה, ניסיון נרכש מלחימה בסוריה וארסנל רקטות גדול יותר ומדויק יותר מאשר לחמאס. אבל יש לה חולשות שעלינו לנצל עד תום – החיזבאללה הינו נטע שיעי בלבנון ויש לה בביירות רובע מלא מטרות לחיל האוויר הישראלי – הדאחייה אותה ניתן להפוך לשטח אותו אנו רואים היום בעזה - שטח בנוי-הרוס. וכל זאת בלי להיכנס ללבנון.

האם די בכך – לא. כי חיזבאללה נשארת עם כוחה וארסנל הרקטות שלה והדרך היחידה להרתעת ארגון טרור הוא לאיים על עצם קיומו ולבעוט אותו מהטריטוריה שלו. כפי שראינו בשבת שמחת תורה, ההרתעה יכולה להיכשל ואז יש צורך לממש את האיום. לשם כך צריך לממש את מיטוט החמאס בעזה תחילה. זו המכה המקדימה הטובה ביותר להרתעת חיזבאללה ומיטוטה במידת הצורך.

הכותב הינו יו"ר מבטחי – פורום מפקדים לאומי

(הביא לפרסום: מתן וסרמן)