בראשית דבריי חשוב לי מאוד להבהיר כי ליבי, ליבי עם משפחות החטופים, אזרחים וחיילי צה"ל היקרים כאחד ויחד עם כל עם ישראל אני מייחל לחזרתם במהרה אל חיק משפחותיהם כשהם בריאים ושלמים.

"פחד והפצצות": חזרה מהשבי ומשחזרת את הרגעים הקשים

לאחר ההקדמה, אני סבור שיש לומר את האמת למרות שהיא אינה ממש פוליטקלי קורקט...יש לנו מלחמה קשה עם אויב אכזר מאוד נאצי-דעאש-חמאס וכל שם שתבחרו יתקבל בהבנה וזה ממש אותו דבר...אין להם ערך לחיי אדם והם מקדשים את המוות ולא את החיים.

החברה הישראלית רגישה מאוד, חסרת סבלנות ומעצורים. החשיבה שלה מאופיינת בהתנהלות המושפעת ישירות מן העובדה הזו. החמאס, מכיר את הרגישויות שלנו ומנצל אותן עד תום לטובתו ולמען הישרדותו.

קשה לי לכתוב את הדברים האלה המייסרים אותי מאוד. ואולם, יחד עם זאת אני מרגיש חשיבות רבה להעלות את הדברים הלא פשוטים הבאים כאן.

הפעולות של מטה משפחות החטופים והגיוס הכללי של העם הנפלא שלנו לתמוך בהן, פוגעות ישירות במאמצים לשחרור החטופים עצמם ומובילים את האויב האכזר להקשחת עמדותיו ותנאיו. כבר בימים אלו ניתן להתרשם מכך שפעילי החמאס והג'יהאד מודיעים כי הם דורשים מחיר כפול ואף יותר מכך, על כל אחד מהחטופים שישחררו. סביר להניח שעל שחרור חיילי צה"ל הם ידרשו מחיר תמורה גבוהה יותר.(הסיבה לכך היא דברי הרהב של גורמים מסוימים בתקשורת כי המחיר עבור כל אחד מהחטופים במתווה הנוכחי נמוך מאוד, בהתייחס למתווה שחרור גלעד שליט).  

ככול שהפעולות ועצרות התמיכה הלגיטימיות של משפחות החטופים מהדהדות בכלי התקשורת, כך נהנה האויב האכזר מכל רגע שבו הוא גורם להן ולכלל החברה הישראלית ייסורים, דאגה וצער עמוק. 

המהלכים הפומביים הפרובוקטיביים כעת של מטה המשפחות, מייצרים תנאים קשים יותר בניהול המו"מ להשבת כלל החטופים, מגבירים את התיאבון של אנשי החמאס, מעלים את מחיר התמורה הנדרשת לגבהים בלתי סבירים. בסופו של דבר הם מגבילים את היכולת של צוותי המו"מ להגיע להישגים טובים ומהירים יותר.

עצרות ההזדהות והקריאות כנגד הממשלה וראש הממשלה בנימין נתניהו, שמובלות בידי גורמים אינטרסנטים לכאורה, המנצלים את מצבן הנואש של משפחות החטופים והשתלטו על מטה, אינה מועילה כלל ליצירת התנאים המתאימים במו"מ ובתהליך לשחרור החטופים. היא רק מניחה עוד שלשלאות כבדות על ידיהם של מקבלי ההחלטות ומרחיקה מהם את הסיכוי להשגת מתווה נוח ומוסכם המאפשר להשיב את כלל החטופים למשפחותיהם.

"הפסטיבל התקשורתי", סביב משפחות החטופים והתמיכה בהן, לא רק שאינו מועיל לקידום התהליכים, אלא הוא מזיק ומפריע. אני מניח שאילו צוותי המו"מ נשאלים לעניין זה, היו לבטח שוללים אותו מן היסוד, אלא, שברור לכול כי בגלל הסיטואציה העדינה סביר כי לא היו מפרסמים את חוות דעתם או מתחמקים מתשובה מובהקת על מנת שלא לפגוע ברגשות המשפחות.

בל נשכח כי מן הרגע הראשון החלו משפחות החטופים לקרוא, בהשפעתם של כל אותם יועצים אינטרסנטים ולדרוש: "לשחרר את כולם עכשיו", "להחליף אותם בכל הטרוריסטים שכלואים בישראל", לא להתחיל בתמרון הקרקעי כי שמא נהרוג חלילה את יקירינו החטופים", ועוד.

שלא נטעה, אבל כל הקריאות הללו והצעדות למיניהן, נצפות היטב על ידי החמאס, המתרגם ומנצל עד תום את החולשות והרגישויות שלנו בקידוש החיים. 

התהליך ושלבי המו"מ שלנו מולם נעשים מורכבים, מאתגרים וקשים יותר בכל שלב ומושפעים ממה שציינתי לעייל. ניתן כבר בימים אלה לראות את ההשפעה הזאת במתווה הנוכחי לשחרור החטופים כפי שאנו חווים. עוד נכונו לנו ימים קשים מאוד שבהם החמאס ינצל עד תום את ה"די. אן. איי". השברירי של החברה הישראלית.

כלל אמצעי התקשורת שלנו, חוטאים אף הם למטרה והפכו לכלי שרת בידי תעמולת השטן הזה. הם בכל דקה מוציאים "פוש", המתייחס לשחרור החטופים, תוך שהם מתבססים על כל מיני גורמים תקשורתיים וסוכנויות ידיעות, אשר לאו דווקא אחראים ומוסמכים כמקור רשמי ישראלי במערכת הביטחון או קבינט המלחמה. באמצעות ההתנהלות הזו הם מורטים למשפחות החטופים את העצבים ולכלל החברה הישראלית.

זה משחק לידי האויב האכזר, משרת אותו ולא מועיל במאומה בשחרור החטופים והשבתם למשפחותיהם.  

אסיים את הטור שלי, בתקווה אמיתית וכנה שכל החטופים, הנעדרים, החיילות והחיילים היקרים לנו יוחזרו במהרה הביתה אל משפחותיהם. אני מקווה שדברים אלו שכתבתי יפלו גם על אוזניים קשובות ויתקבלו בהבנה בקרב משפחות החטופים. תנו לממשלה לראש הממשלה ולכל אלה שמנהלים את המו"מ לעבוד ללא הפרעות חיצוניות אשר רק גורמות נזק, מכבידות ומייקרות את המחירים הנדרשים למען שחרור כלל החטופים ומעכבות את התהליכים.