אחת ההפתעות הגדולות במלחמה זאת, עם הפלישה הברברית לתוך מדינת ישראל והכיבוש הזמני של יישובי עוטף עזה, היא הדממה המוחלטת של התקשורת סביב השפעת ההפגנות הסתמיות נגד הממשלה שהכשירו את לב האויב לעשות מה שעשה לנו ב־7 באוקטובר.

ישראל חייבת לפעול עכשיו להזזת כוחות חיזבאללה מצפון לליטני | דעה
מה יכול היה להצדיק בתודעתם של המחבלים הארורים את הטבח? | וסרמן לנדה

בחברה הקוראת לעצמה "דמוקרטית" כביכול ולוחמת בכל עוזה בסופר־דמוקרטיה הקיימת אצלנו, תוך הפגנות המוניות ומתישות במשך כל השנה האחרונה - וכולן מחוסרות סיבה אמיתית פרט לרצון העיוור והבלתי מנומק לחלוטין לסילוק ביבי וממשלתו - האזרח הרגיל מצפה לשמוע קולות רמים של חרטה. הרי ברור לכל אדם הגיוני ולא רק לחצי־המשכילים בוגרי האקדמיה, הרחוקה מאוד מלהיות אינטלקטואלית באמת, שכאשר הממשלה נתונה להתקפה אינטנסיבית וארוכת טווח, התוצאה תהיה בוודאי החלשה פנימית והורדת תדמיתה של המדינה, כך שהאויב יכול לנצל את המצב ולהתקיפנו.

רק השטן יכול לדמיין תסריט שכזה: שהאויב יתנפל בחמת זעמו החייתית דווקא וראשית כל על מעוזי החשיבה "המתקדמת" כביכול (הקרויה בארצות הברית "פרוגרסיבית"), כדי לסמן לציבור בארץ שיחסו ליהודים הוא אחד ויחיד: להשמיד אותנו ואת מדינתנו ולהקים דיקטטורה אסלאמית. כן, ככה - בלי כל סלקציה בין "המתקדמים" שלנו ובין האחרים שבתוכנו - האויב בחר להציג ל"מחנה השלום" שלנו שהוא אינו עושה סלקציה בין יהודים שמאלנים ומוכי אשליות ובין סתם יהודים לאומיים שאינם מאמינים לסיסמאות נבובות בדבר "אחוות עמים" אפשרית כביכול בין ההמון הערבי האסלאמי באסיה כולה והמיעוט היהודי - שהוא הבעלים בארצנו ההיסטורית מזה אלפי שנים.

את ההבחנה היחידה בתוך המחנה היהודי עושה התקשורת, ובעיקר העיתונות והרדיו המטפחים עדיין את אשליות החלפת המשטר הדמוקרטי שלנו בדיקטטורה דמוית דמוקרטיה מזויפת שבה השלטון יעבור לאלה המטפחים את חלום "ארצנו הקטנה" תוך ניתוק יהודה ושומרון והשארת רצועת־פס יהודית דקיקה שקל לנתקה לשניים. הרי ראשי ההפגנות של אתמול כבר הטיפו ממש לפני המלחמה לקיטוע המדינה לשתי מדינות - יהודה וישראל, כמו שקרה בעבר הקטסטרופלי, לפני 2,500 שנה.

מי שמטפח גם היום בשיח הציבורי את חידוש ההפגנות במסווה של תמיכה בדמוקרטיה כביכול הוא הגורם הפוליטי, כפי שמוכיחות תמונות של צועדי ההפגנות ביחד עם המשפחות האומללות של החטופים. נראה לי כי על בני המשפחות האומללים של החטופים להתנער מיידית מחיבוק הדב של שונאי הדמוקרטיה מהשמאל האנרכיסטי. המאבק לשחרור החטופים רק ייחלש מהעזרה כביכול מצד המפגינים המקצועיים.