הכרתי את אביגדור ליברמן ביוני 2019, ובעיניי הוא האיש שחייב וראוי להחליף את בנימין נתניהו. הוא המנוסה מכולם, עקבי, מילה שלו היא מילה, יש לו עמוד שדרה, חוזק וחוסן אישי מרשים, יכולת ניתוח נדירה, כריזמה וכושר מנהיגות אמיתי. ליברמן היה שר הביטחון, שר החוץ ושר האוצר, הצטיין בכל התפקידים. המון אנשים אומרים - "ליברמן הכי אמיץ, אין עליו", אך לא מצביעים עבורו. השאלה – מדוע?

שלוש סיבות: הראשונה – המבטא הרוסי הכבד שבתת־מודע מרחיק ממנו מצביעים צברים (מקומם). השנייה – באשמת ליברמן, שגרם לאנשים לחשוב בטעות שהוא שונא חרדים ודתיים, וזה פשוט לא נכון. ליברמן, קראו היטב, אוהב מאוד את הציבור החרדי ואת הציבור הדתי. אלה, אשתו, דתייה על מלא, וכך גם בתו וחלק מנכדיו. ביקורתו הנוקבת מוכוונת, ובצדק, רק למנהיגות החרדית שבראשה משה גפני היהיר ויצחק גולדקנופף המנותק.

השלישית – יש שחושבים בטעות שהוא מושחת, כיוון שמי ממפלגתו הורשע והם מדביקים את ההרשעות אליו אף שאינו קשור. ליברמן עצמו "חווה" 17 שנות חקירות ויצא צח וזכאי בביהמ"ש. ראוי שיקבל תעודת יושר. כאשר הואשם, התפטר מתפקיד שר החוץ. כאשר הציג כשר הביטחון לנתניהו ב־2016 ושוב ב־2018 את תרחיש זוועות 7 באוקטובר ודרש ליזום את חיסול חמאס, סורב על ידי נתניהו ולכן התפטר. מעולם לא נדבק לכיסא.

שימשתי כיועץ אסטרטגי של ליברמן בארבע מערכות הבחירות שהתקיימו מאז שהכרנו. מעבר לכך לא עבדתי איתו. הפרדה מוחלטת. בבחירות הבאות נראה לי שאעדיף להמשיך בטלוויזיה כפרשן. במהלך כמעט חמש השנים שאני מכיר אותו, למדתי להעריך מאוד את האיש. בהיותי משוחרר כיום מכל מחויבות אליו ולכל פוליטיקאי, אני כותב נטו את דעתי האישית, דווקא כמי שגדל על ברכי תנועת הליכוד.

בנימין נתניהו חייב ללכת הביתה, אתמול. האיש הפך לאבן ריחיים מעיקה על גב האומה. אפילו כחצי ממצביעי הליכוד בנובמבר 2022 לא יצביעו עבורו על פי הסקרים. המשך כהונתו כרה"מ מסכן את עתיד המדינה, שלומה, ביטחונה, כלכלתה וערכיה המוסריים והדמוקרטיים. אחרי לכתו – נקווה שבקרוב - הליכוד תצטרך פסק זמן וניקוי אורוות אמיתי.

העם זז ימינה ובצדק, אך אבוי לנו מהסמוטריצ'ים, הרוטמנים ומקיצוני הימין. ליברמן פרגמטי, הוא ימין שפוי שגם מרב מיכאלי ויאיר גולן יוכלו לחיות איתו בשלום ובהרמוניה. לראשונה אחרי הרבה שנים נרגיש שיש לנו מנהיג אמיתי וחזק. זה קרה גם עם אריאל שרון, שהיה מוקצה על ידי רבים, הפך ליקיר האומה ונבחר ברוב מוחץ לראשות הממשלה.

אני מתקשה להבין את אלו שמתכוונים להחליף את הליכוד בבני גנץ. הוא איש טוב וראוי, רמטכ"ל לשעבר, אך מה לכם ולו? פוליטיקה זה מקצוע. ליברמן מקצוען, גנץ לא. גנץ ייתן למנהיגות החרדית יותר מאשר נתניהו. האם אתם בעד המשך חוסר השוויון בנטל? גנץ הרבה יותר קרוב לשמאל, משהו בין מרצ והעבודה.

אל תתחשבנו עם ליברמן על ביקורתו נגד נתניהו. היום אתם יודעים שהוא צדק, ושאם נתניהו היה שומע בקולו כשהיה שר הביטחון, 1,400 הנרצחים וההרוגים של 7 באוקטובר ואילך היו היום כנראה בחיים, 134 החטופים היו כנראה ממשיכים בשגרת יומם, ומודי'ס – שבתקופתו כשר האוצר עמדה להעלות את דירוג האשראי של ישראל, מורידה לנו אותו. ירדנו שתי ליגות – וזה קשור למלחמה אך זה בגלל נתניהו ובצלאל סמוטריץ'. 

מצביעי גנץ ממרכז־ימין - תתעשתו. אביגדור ליברמן זה אתם. כוחו בסקרים כמעט הוכפל. הוא ראוי להיות המנהיג הבא של המדינה.

הכותב הינו יועץ אסטרטגי תקשורתי, פאר לוין תקשורת