מישהו כנראה שכח להודיע לחרדים, לנתניהו ולצאן מרעיתו שהמדינה השתנתה. אלמלא אסון 7 באוקטובר ותוצאותיו הקשות שמלוות אותנו, המצב הזה שהחרדים לא מתגייסים לצה”ל והנטל הביטחוני נישא על כתפי החילונים שנושאים גם בנטל המסים היה נמשך עוד שנים רבות, אם לא דורות, וכפי הנראה היינו משלימים עם זה מתוך המחשבה ששלטת כאן כבר עשרות שנים ש”צה”ל יסתדר גם בלעדיהם”.

מהומות בירושלים: הוצתו מדורות בדרך בגין, הופעלה מכת"זית נגד המפגינים
"להתעלות לגודל השעה": גנץ פנה ליו"ר הכנסת - "בטל את הפגרה"

מאידך, אילו לחרדים היה זיק של יחס ודאגה לביטחון המדינה ולמצוקותיה, הם לא היו זקוקים היום לחוק הגיוס. במציאות שנוצרה אחרי 7 באוקטובר, מצוקת כוח אדם בצה”ל, החרדים היו אמורים להתייצב בעצמם בשערי הבקו”ם, כשהם אומרים “סליחה שלא היינו איתכם עד היום, אבל עכשיו אנחנו כאן, כפי שהמדינה ניצבה לצדנו לאורך השנים והעניקה לנו את צרכינו ודרישותינו. על כל אלה אנו חייבים לה ולכן באנו היום לשאת יחד עם אחינו החילונים בנטל. שאחרי הכל אנו עם אחד עם גורל אחד. לא נוכל לעמוד מנגד ולהביט באחינו החילונים נושאים לבד בנטל הביטחוני. התורה חשובה ויקרה לנו, אבל בעת סכנה ושאלת חיים לעם ישראל הביטחון קודם לכל”.

במקום זה קיבלנו הצהרות מקוממות כמו “נעדיף למות ולא להתגייס לצה”ל”, או כפי שהצהיר הרב הראשי יצחק יוסף, חתן פרס ישראל: “אם יגייסו אותנו ניסע לחו”ל”, אוי לאוזניים השומעות. המאבק שמנהלים החרדים בעזרת ראש הממשלה נגד גיוסם לא יסולח ולא יכופר. זו פגיעה קשה שמחייבת ענישה כבדה ללא רחמים וללא שום התחשבות, למשל נטילת כל המענקים לאלתר, ביטול ושלילה של כל זכויות האזרח כמו ביטוח לאומי, ביטוח רפואי, הזכות לבחור ולהיבחר, לעבוד במוסדות ובחברות ממשלתיים. זו הדרך היחידה והראויה לגמול למי שבשעות הקשות ביותר לא מוכנים להתייצב מתחת לאלונקה כשנושאיה כורעים תחת הנטל.

הפגנת גיוס חרדים מול בית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנת גיוס חרדים מול בית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אסור לשכוח לחרדים ולראש הממשלה את החטא הנורא הזה. מי שחושב שזה יביא את החרדים לפרק את הממשלה או לפרוש ממנה, כנראה לא מבין שכל עניינם זה רק לקבל זכויות בלי בדל של חובות, כשהם מנצלים ממשלה הזויה שנשענת על קולם ועסוקה בשרידותה ולכן נאבקת למען אי־גיוסם, ממשלה שתחפש להפעיל את כל השטיקים והטריקים על מנת להעביר לחרדים את כספי האתנן שיישללו מהם, כשהם כמובן ימשיכו לאחוז בקרנות המזבח של הממשלה הזו, כי כפי שאמר להם נתניהו אין לכם לאן ללכת, וכשברור שכל ממשלה אחרת שתקום כאן לא תיטיב איתם.

כפי שזה נראה, הממשלה הזו תקרוס מעצמה ואם זה לא יקרה בהקדם, זה יקרה מכוח האנרגיה השלילית שהממשלה הזו משדרת ומקרינה בהתנהלותה ובחוסר מעשיה. כשהנושאים בנטל לא יוכלו לשאת את החידלון הזה יותר, הם יעשו הכל להפיל אותה, כיוון שלממשלה כזו אין זכות קיום.

עימותים בין המוחים לחרדים בירושלים (צילום :דוברות המשטרה)

המדינה השתנתה. יש כאן דור חדש שנותן את הטון. דור שלא ישלים עם המציאות הזו, דור שלא מוכן ולא יקבל את ההשתמטות של החרדים, ולא ממשלה שנותנת לזה יד.