המתקפה האיראנית על ישראל אמנם לא גרמה נזק רב, אך במערב יש כאלה שהופתעו מעוצמתה. ד"ר ואל"מ (במיל') משה גלעד התייחס היום (ראשון) בשיחה עם מעריב להתפתחויות המדאיגות, ואמר כי "לאיראן יש שאיפות להתחיל מלחמת עולם".

"כשני מיליארד מוסלמים בעולמנו, כרבע מאוכלוסיית העולם, כ-90 אחוזים הם סונים והשאר שיעים", הוא מסביר. "כאלף ארבע מאות שנים נמשך המאבק בין הסונה לשיעה, מי העדה הבכירה או נכון יותר, בצידה של מי נמצאת האמת המוסלמית ועתה הגיע מאבק זה לשיא חדש".

מה מכילים הכטבמ"ים ומה זמן ההגעה: כל מה שצריך לדעת על המתקפה האיראנית
לקראת המתקפה האיראנית: כך תזהו אם לקיתם בהתקף חרדה | מדריך לסיוע עצמי

בנימין נתניהו על המתקפה האיראנית (צילום: דוברות רה"מ)

לדבריו, "אחרי האזהרות החד משמעיות של נשיא ארצות הברית ואחרי האיומים שנשמעו מישראל על תגובת נגד משמעותית בשטח איראן במידה ואכן תותקף ישראל איראניים יעשו דרכם לישראל, נשאלת השאלה: האם איראן אמיצה מספיק לממש את איומיה? ברור כי התקפה איראנית ישירה על ישראל טומנת בחובה סכנות לא מעטות. עד היום נמנעה איראן מלהגיב ישירות כלפי ישראל תוך שימוש בסוכניה (פרוקסיס) כגון: חיזבאללה, הח'ותים בתימן והמיליציות השיעיות בעיראק".

ד"ר אלעד מציין כי "מנהיגיה, מאז חומייני עבור דרך אחמדינג'ד ועד חמינאי נזהרו שלא לתקוף את ישראל ביודעם שארצות הברית עומדת מאחוריה והתגרות במעצמה הגדולה בתבל תסכן את המשטר השיעי הפונדמטליסטי. הם העדיפו לפגוע במוסדות ישראליים ויהודיים בארגנטינה ולא בתל אביב. הפגיעה בקהילה בבואנוס איירס הייתה קשה ביותר אבל לא היה בה די כדי שארה"ב תאיים על איראן".

נאום ''מצב האומה'' של נשיא ארה''ב ג'ו ביידן - 2024 (צילום: רויטרס)
נאום ''מצב האומה'' של נשיא ארה''ב ג'ו ביידן - 2024 (צילום: רויטרס)

ואולם, "הפעם", הוא משוכנע, "הסיטואציה שונה. לא לחינם מנסים מאז תחילת השבוע מדינאים בעולם ומקורבים למשטר העייאתולות להניא את שליטי טהרן מלממש את איומיהם מלפגוע בישראל באמצעות "טילים בליסטיים, טילי שיוט ונחילי כטב"מים". לכולם ברורה סכנת ההתלקחות האזורית. החיסול הממוקד של מוחמד זאהדי (חסן מהדווי) עלול להוות את אות הפתיחה של מלחמה אזורית שאת סופה אין לדעת. מלחמת העולם הראשונה ב-1914 נפתחה בשל חיסולו של ארכידוכס אוסטרי בשם פרנץ פרדיננד ואיש לא צפה אז שהדבר יביא למלחמה עקובה מדם (מיליוני קרבנות) שנמשכה ארבע שנים תמימות. יש לקוות כי לאיש בעולמנו אין שאיפות להידמות "למלחמה הגדולה מעולם", (כך מכונה מלחמת העולם ה-1), אולם יש לזכור כי לאיראן דווקא יש שאיפות כאלה".

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

ד"ר אלעד חותם את דבריו באומרו כי איראן "מנסה בכל דרך להשתלט על עוד ועוד מעוזים סוניים ולהפכם לשיעים ואחרי לבנון, סוריה ועיראק הבאות בתור הן סודן וירדן ואולי סעודיה. ישראל היא רק מכשול, אבן נגף בדרך להשתלטות על המזרח התיכון אבל מדובר בנו ואנו בעזרת ארה"ב והעולם המערבי, נהיה חייבים להתנגד לכך".

אל"מ (מיל') ד"ר משה אלעד הוא מזרחן ומרצה במכללה האקדמית גליל מערבי, לשעבר יועץ משרד הביטחון לענייני ערבים