"העולם השתגע", זה מושג שנשמע לאחרונה בתדירות גבוהה. מתברר שההתייחסות היא לא רק למזג האוויר, שמוכיח לנו שההתחממות של כדור הארץ יוצרת לנו תופעות טבע שונות ומשונות. הבעיה היא שאת השינויים הללו אנחנו רואים ומרגישים לא רק באקלים, אלא גם במוסר, בצדק, בטרור וברשע - שמשתנים לרעה לנגד עינינו ומעוררים דאגה.

מאחורי הגב של ישראל וארה"ב: כך סיכלה מצרים את עסקת החטופים | דיווח
אחרי גרמניה: מדינה נוספת בצעד דרסטי נגד תומכי חמאס

בקשת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, כשהוא מעמיד בהחלטתו ההזויה את השניים בשורה אחת עם גדולי הפושעים והרשעים בעולם, אין הוכחה טובה מזו שאכן ה"עולם השתגע", ושההיגיון, המוסר והצדק נעלמים מעולמנו - ואת מקומם תופסים הרוע והשנאה.

חיסול חוליית מחבלי חמאס (צילום: דובר צה"ל)

עובדות אלה מסבירות לנו מדוע האנטישמיות ושנאת ישראל וישראלים מגיעות בימים טרופים אלה לשיאים שכמוהם לא ידענו מאז פרסום תורת הגזע הנאצית ערב מלחמת העולם השנייה. הודעת התובע הכללי של בית הדין, כרים חאן, שהדהימה כל ישראלי ויהודי, מגלמת אנטישמיות ושנאה מתובלת בכוונה ברורה לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה. וזה מעורר בלב כל יהודי באשר הוא את הקריאה: "יהודי כל העולם התאחדו", על משקל הקריאה שחתמה בזמנו את המניפסט הקומוניסטי שחיברו קרל מרקס ופרידריך אנגלס, "פועלי כל העולם התאחדו".

הכוונה להתאחד במציאות של ימים אלה זה לא רק ליילל ולעורר רחמים ודאגה, אלא לפעול במלוא העוצמה, כפי שידענו לפעול לא אחת כשהיינו בסכנת קיום. ההיסטוריה הארוכה שלנו, ששזורה בגלויות, בפרעות, בשואה ובטרור, לימדה אותנו ששרידותנו היא רק בכוחנו. על הקלת ראש ועל תקוות שווא, שהשנאה והרוע נגדנו יתפוגגו וייעלמו עם הזמן, שילמנו לאורך ההיסטוריה מחיר דמים יקר.

קיבוץ בארי לאחר ה-7 באוקטובר (צילום: אריק מרמור)
קיבוץ בארי לאחר ה-7 באוקטובר (צילום: אריק מרמור)

להתאחד, הכוונה הברורה כאן היא לאחד את כל המוחות היהודיים בארץ ובעולם למאבק, להקים גוף יהודי בינלאומי, אד הוק למשימה, שיגבש דרכים להתמודדות עם המתקפה הזו, גוף שיזכה לתמיכה וסיוע של המוסד. משרד החוץ יפעל לגייס את מי שצריך לגייס למאבק, ידאג לתקציב ענק מהיקב ומהגורן למשימה נעלה זו, בארץ ובחו"ל, ויגבש דרכים, משימות ותוכניות לניהול המערכה. אבל ובעיקר - יפעיל את כל ההשפעות והמשפיעים של העם היהודי בעולם כנגד כל גורם מחולל ויוזם את האנטישמיות הזו.

אני מתכוון לגוף שיידע להבהיר לכל גורם אנטישמי ושונא ישראל, שעם יהודים וישראלים לא מתעסקים, כפי שההיסטוריה הוכיחה זאת. זאת, למען יידע כל כרים חאן כזה, שהוא לא יכול להציב את ראש ממשלת ישראל ואת שר הביטחון שלה, שמנהיגים מדינה דמוקרטית עם הצבא הכי מוסרי בעולם, ליד רוצחים כמו יחיא סינוואר ומוחמד דף. אני מתכוון לגוף שיוכיח זאת הלכה למעשה לכל יוזמי ומארגני הפעולות האנטישמיות באירופה, וגם יגייס לא מעט אוהבי ישראל למערכה הזו. והכי חשוב – לעשות את כל זה ולהישאר מוסריים, אנושיים וישרים.