הבחירות החדשות שיתקיימו ב-17 לספטמבר עוברות להילוך גבוה. אסטרטגיות מתגבשות, מפלגות בוחרות מנהיגים חדשים. מתבצעים סקרים. ועדת הבחירות המרכזית חוזרת לעבודה תחת שופט בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר.



הדבר היחידי שחסר כרגע הוא מועמד שירוץ מול בנימין נתניהו. יו"ר כחול לבן בני גנץ אמור להיות המועמד הזה, אבל הוא נשאר במחשכים, עטוף ומוגן ולא נמצא בשום מקום.



התיקים הפליליים של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקדמים, ולגנץ אין מה לומר עליהם. מפגנים ביטחוניים מתקיימים, והרמטכ"ל לשעבר שומר על שתיקה. תהליך השלום לא מתקדם, אבל גנץ חזר למצב שבו היה לפני שנכנס לפוליטיקה, כשההצהרות היחידות שמסר היו הספדים.



לזכותו ייאמר, כי הוא דיבר בעצרת פרו-דמוקרטית נגד נתניהו לפני כשלושה שבועות. הוא התייחס למפגש האחרון של סיעתו לפני שהכנסת הצביעה על פיזורה והוא פרסם את זעמו על הבחירות החדשות בפייסבוק ב-30 במאי.



לעומת זאת, שר הביטחון לשעבר, משה ( בוגי) יעלון, מתראיין כל הזמן, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מפרסם תגובות בתקשורת החברתית, ואפילו אהוד אולמרט ישתתף באירועים חשובים כמו הכנס של הג'רוזלם פוסט שיתקיים ביום ראשון בניו יורק.



מתראיין כל הזמן. מושה (בוגי) יעלון. צילום: מרק ישראל סלם
מתראיין כל הזמן. מושה (בוגי) יעלון. צילום: מרק ישראל סלם



אז איפה בני גנץ? התשובה היא, שכמו כל גנרל טוב, הוא נמצא בבונקר שלו. הכוונה היא לא לבונקר צבאי כמו אלה בהם נהג להעביר את רוב זמנו, אלא כאלה בהם הוא מנהל את העניינים הפוליטיים המנוהלים קצת כמו מהלכים צבאיים.



גנץ עובד יום ולילה כדי להכין את האסטרטגיה בה כחול לבן תשתמש לאורך כל הקמפיין. הוא בונה צוות אשר ישמור אותו בתודעה. אסטרטגיה לקמפיין היא עניין רציני. לא מדובר בציוץ פה ושם כאשר ישנן התפתחויות חדשות שיש להתייחס אליהן. לכחול לבן יש חיילים כמו יועז הנדל, מיכאל ביטון ואבי ניסנקורן שהיא יכולה להשתמש בהם.



כחול לבן הפנימה את לקחי הבחירות הקודמות והבינה כי ראיונות עם עיתונאים בכירים צריכים להיות מתוכננים בקפידה ושגמגומים לא יכולים לחזור על עצמם. נותרו עוד כמעט מאה ימים לבחירות. למה לבזבז את כל התחמושת עכשיו?



גם כאשר הקמפיין יתחמם, אל תצפו שגנץ יהיה האיש בקו החזית שתוקף את נתניהו. יעלון, ברק, יאיר לפיד, סתיו שפיר, תמר זנדברג וניצן הורוביץ יכולים להיות אחראים על זה. מפלגת העבודה תבחר מנהיג חדש וייתכן כי גם מרצ, והם יצטרכו להוכיח את עצמם.



בנימין נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



יו"ר כחול לבן עשוי לנסות לשמור על המדים נקיים. הוא התעמת פעם אחת בבחירות האחרונות, כשהאשים את נתניהו על שהעביר את זמנו במסיבות קוקטייל וחדרי איפור. רונן צור, רוטווילר פוליטי לשעבר, היה מעורב בכתיבת נאומו.



לאורך הקריירה שלו, גנץ מעולם לא היה זה שזרק בוץ. האסטרטגים של רשימתו ירצו ללא ספק לשמור על דמותו נאמנה לאופיו. כל מילה שלו תימדד ותישקל בקפידה.



רשימת כחול לבן הבינה כי לציבור נמאס מבחירות מלוכלכות. אנשיה הבינו כי להישאר מדינאי חיובי ושקט עשוי אפילו להיות מרענן. אלה יכולות להיות גם התכונות שהציבור יחפש באלטרנטיבה לנתניהו, וכאן שואף בני גנץ להיות.