תלמידים ותלמידות אהובים, מחנכים ומחנכות יקרים לנו כל כך, שנת הלימודים מתחילה השנה בראש חודש אלול. חודש של התבוננות פנימה, של הפקת לקחים ושל סימון מטרות לקראת השנה החדשה. למעלה משני מיליון תלמידים נכנסים היום ומחר בשערי בתי הספר. דור המחר של ישראל – הדור הבא של המנהיגות והמנהיגים, המדעניות, היזמים והסופרות, אנשי הרוח והרופאות.



ברחבי הארץ כולה מרימים הבוקר ילדים וילדות את הילקוט על השכם, והוריהם מנופפים להם לשלום בחיוך מהול בדאגה. תמונת הפרידה הזאת מוכרת כמעט לכל משפחה, אך למעשה נבדלים תלמידי ישראל אלה מאלה בכל מובן אפשרי. הם מגיעים משבטים שונים; הם מחזיקים בהשקפות עולם שונות; הם אפילו מתלבשים בבגדים שונים. אנו הישראלים מתגאים במגוון הזה, בצדק, ובאותה נשימה, אל לנו לתת להבדלים להפוך לחסמים. אסור לאפשר לנקודת הפתיחה להכתיב את נקודת הסיום.



"חלונות חדרי כיתה תמיד פונים אל העתיד", כתב המשורר יהודה עמיחי; ואומנם העתיד שייך לכל הילדים והילדות במדינת ישראל במידה שווה. התקווה הישראלית, התקווה לחברה שבה אין דבר העומד בפני הרצון והכישרון, זקוקה למערכת חינוך ציבורית חכמה ומצוינת כמו אוויר לנשימה. במאמץ לצמצום הפערים בחברה, במאמץ להבטיח שהחלום הישראלי יהיה נגיש לכל ילדה וילד בישראל אך ורק על פי כישרונם ולא על פי נקודת המוצא שממנה יצאו לדרך - החינוך הוא הכלי החשוב ביותר.



במדינת ישראל - מקום מגוריך – עדיין יש יותר מדי השפעה על כמה תרוויח כמבוגר. בפנינו עוד דרך ארוכה כדי להבטיח היכרות עמוקה בין חלקי החברה הישראלית ושוויון הזדמנויות אמיתי לכל ילדי ישראל. אני מקווה מאוד שבבחירות הקרובות נזכה לראות את דגל החינוך - הדגל החשוב ביותר שלנו - מונף אל־על. שנראה את נבחרי הציבור שלנו מתחרים על תיק החינוך כשבידם תוכנית לחיזוקה של מערכת החינוך בישראל והפיכתה למופת של מצוינות וגאווה לאומית.



תלמידים יקרים לי כל כך, אתם פותחים עכשיו דף חדש. אל תוותרו. הפיקו את המיטב מהלימודים בבית הספר. שאלו שאלות; הטילו ספק; העזו לנסות, לטעות ולנסות שוב. אל תמהרו לצעוד בתלם שנחרש על ידינו, המבוגרים. סקרנותכם היא הכוח שמניע את כולנו קדימה, וזהו כוח שלא יסולא בפז. היו ברוכים בשנת לימודים מוצלחת ומשמחת יקיריי ויקירותיי.