חיסולו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדדי, ייכנס להיסטוריה כאחד המבצעים המבריקים והמוצלחים ביותר של המאבק בטרור העולמי, אולם כמו במקרים קודמים של העלמת מנהיגים של ארגוני הטרור, עדיין לא בטוח כלל שמדובר באירוע שמשנה לחלוטין את כללי המשחק.
הפעולה ביום שבת בלילה הייתה מורכבת לא פחות מהמבצע הנועז שבו חיסלו לוחמי אריות הים את אוסמה בן לאדן בפקיסטן במאי 2011: מאה לוחמים שנעים בשמונה מסוקים באמצע הלילה מעל אזורים עוינים שבהם נמצאים ארגוני טרור חמושים היטב ובטווח הפעולה של מטוסים רוסיים וטורקיים מצליחים לפשוט על מתחם מבוצר ולהשלים את משימתם מבלי שאיש מהם נפגע ועם מאה אחוזי הצלחה - אל-בגדדי חוסל ונאסף מידע מודיעיני רב שצפוי לסייע בהמשך הלחימה בדאעש. 
מדובר בהישג חשוב מאוד, שכן אל-בגדדי הצליח להפוך את דאעש, שהחל את דרכו בתור הסניף העיראקי של אל-קאעידה עד שהתפשט לסוריה בשנת 2012 והפך לעצמאי, לארגון הטרור החזק והעשיר בעולם עם שליטה בפועל על שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק במשך יותר משלוש שנים. למעשה, הוא ניהל ישות מדינתית עם כוחות "צבא" ומשטרה, חוקים וכלכלה עצמאית שמתבססת על איסוף מיסים וסחר בנפט לצד פעילות עבריינית כדוגמת חטיפות וסחר בעתיקות. אל-בגדדי לא היה רק מנהיג הארגון וראש המדינה, אלא גם הציג את עצמו בתור סמכות דתית - הח'ליף החדש - כשהוא מסתמך על טענתו כי הוא משתייך לשבט קורייש שממנו הגיע גם הנביא מוחמד. 

עבור דאעש, אובדן המנהיג העליון מצטרף לדחיקתו של הארגון מכל השטחים שבהם החזיק בסוריה ובעיראק ולא ברור אם יהיה מי שיוכל להיכנס לנעליו, במיוחד כאשר לא ברור עדיין כמה בכירים בארגון נהרגו בקרב במתחם במחוז אידליב. על כן, לפחות בתקופה הקרובה, צפויה התארגנות מחודשת בצמרת דאעש וכל מנהיג חדש שיצמח יזדקק לתקופה על מנת להבטיח את שליטתו ולהשיג את הנאמנות המוחלטת שלה זכה בגדדי מתומכי הארגון. 

לוחמי דאעש, ארכיון. צילום: רויטרס
אולם, כל ניסיון להספיד את ארגון הטרור ולקבוע כי מדובר במכת מוות עבורו יהיה טעות מוחלטת. לדאעש יש סניפים פעילים ואלימים במדינות שונות ברחבי העולם. חצי האי סיני, הודו, ניגריה והפיליפינים הן רק חלק מהדוגמאות לסניפי הארגון ברחבי העולם, להם נוספים תומכים רבים גם במדינות המערב, וייתכן שהם ינסו להוציא לפועל בתקופה הקרובה, אולי כבר בתוך ימים, פיגועים גדולים על מנת לנקום את מותו של "הח'ליף". אליהם אפשר להוסיף גם את חברי דאעש שהצליחו לברוח בשבועות האחרונים ממתקני המעצר הכורדיים בצפון סוריה בשל המבצע הטורקי, והם עלולים לנסות ולהתארגן מחדש כדי להמשיך וליישם את חזונו של אל-בגדדי. 
לא מעט שאלות עדיין נותרו פתוחות – כיצד הצליח בגדדי להגיע עד אזור אידליב, שטח שבו פועלים ארגונים נאמני אל-קאעידה שידועים בטינתם לדאעש? האם הטורקים, שמודעים היטב למתרחש באזור אידליב, עצמו עין מול תנועותיו של מנהיג דאעש כה קרוב לגבול שלהם? ומה גרם לו להיות זהיר פחות בתנועותיו, אחרי שהצליח להתחמק במשך שנים מכל המעקבים של סוכנויות ביון מהמובילות בעולם? 
מלבד התעוזה של הכוחות הלוחמים, מגיעות גם תשבחות לנשיא דונלד טראמפ שקיבל את ההחלטה האמיצה לתת אור ירוק למבצע על אף כל הסיכונים. אולם זה לא צפוי לשנות דבר מרצונם של הדמוקרטים בקונגרס להמשיך בהליך ההדחה שמתקדם בקצב מהיר ומספק כמעט בכל יום עוד כותרות על התנהלות בלתי תקינה לכאורה מצד הנשיא. גם טראמפ יודע זאת, וההודאה שלו היום על כך שהוא לא עדכן את ההנהגה הדמוקרטית בקונגרס על המבצע מחשש להדלפות מבהירה היטב - המלחמה בטרור רחוקה מסיום, וכך גם המאבק הפוליטי האדיר שסוחף את וושינגטון.