נתניהו, אחד ויחיד
מנהיג הוא מי שיודע לשלב בין חזון למציאות. אדם שיש בו רק חזון, לא יוכל להנהיג עם. גם זה שרואה רק מציאות. נתניהו הוא מנהיג ייחודי, בעל משנה מדינית, כלכלית וביטחונית סדורה ומנומקת. מיומו הראשון כראש ממשלה צעיר, הוא הביא איתו את החזון לחבר את הפריפריה למרכז וליישם את עקרונות השוק החופשי והכלכלה התחרותית, שהאמין כי בכוחם להביא לצמצום האבטלה וכי יעודדו צמיחה.
 
בכל הפרמטרים הפך חזונו של נתניהו למציאות. כשר אוצר חילץ את הכלכלה הישראלית מאחד המשברים הגדולים בתולדותיה. הפריפריה הפכה למרכז, התחרות החופשית בעיצומה, האבטלה כמעט לא קיימת, והממשלה צמצמה את מעורבותה ככל הניתן.
 
בתחום המדיני־ביטחוני הפך נתניהו את ישראל למעצמה אזורית. דלתו פתוחה לפני כל מנהיגי העולם, בייחוד ארה"ב ורוסיה. בזכותו ארה"ב מעבירה את שגרירותה לירושלים ומכירה בריבונות ישראל בגולן. נתניהו הקים ברית אזורית שקטה עם מדינות ערב המתונות נגד איראן. ההוכחה לכך היא היציבות המדינית והביטחונית שאי אפשר להתכחש לה ושהוכיחה עצמה בשנות האביב הערבי, שבהן חזינו בהתפרקות המדינות מסביב.
 

בעיניי, יותר מכל, נתניהו הוא מנהיג שאינו שש למלחמה ואינו נסחף אחר קולות פופוליסטיים. הוא רואה לנגד עיניו את הילדים של כולנו, ללא הבדל. לכן, כל אזרח במדינה צריך להכיר לו טובה ולדעת שהוא עושה הכל כדי לשמור על ילדינו. יש לי הביטחון שאם נתניהו יורה על מלחמה, זה יהיה המוצא האחרון, אחרי שבדק את כל החלופות האחרות. לחברי הליכוד אני אומר היום: מעבר להיות נתניהו מנהיג יחיד בדורו ויתרונו העצום מול סער בכל תחום, עלינו להכיר לו את הטוב. 

בנימין נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
רק סער יכול
היום יתקיימו הבחירות לראשות תנועת הליכוד. אני אבחר בגדעון סער לראשות התנועה, משום שבעת הזו אנחנו צריכים לחשוב על עתיד תנועת הליכוד ועל עתידה של מדינת ישראל. נתניהו הוא מנהיג גדול שהוביל את המדינה והפך אותה למעצמה כלכלית ומדינית - אך למרבה הצער הוא חסום פוליטית. 
 
בשתי מערכות הבחירות האחרונות הוא לא הצליח לגייס 61 חברי כנסת שיאפשרו הקמת ממשלה בראשותו, אף שבציבור יש לעמדות הימין לפחות 70 מנדטים.
נוסף על כן, אנו רואים התרסקותו של הליכוד בין מערכות הבחירות: מ־39 מנדטים (יחד עם מפלגת כולנו) בכנסת ה־21, ל־32 מנדטים בכנסת ה־22. ירידה של 7 מנדטים לליכוד ו־5 מנדטים לגוש הימין - מ־60 ל־55 בלבד. אלו הן העובדות. 
 
התרחיש הסביר ביותר בבחירות הקרובות הוא שאם נתניהו יעמוד בראשות הליכוד, הוא שוב לא יצליח להקים ממשלה - והשמאל יגיע ל־61 מנדטים ויתפוס את השלטון. אם מסתכלים על הסקרים שפורסמו בשבועות האחרונים, רואים שיש תקווה, ושמה גדעון סער. גוש הימין - עם סער - מגיע לכ־60 מנדטים בכל הסקרים, בעוד נתניהו מדשדש באזור ה־54־53 מנדטים.
 
סער הוא הסיכוי היחיד של הימין להקים ממשלה. הוא היחיד שמחזיר הביתה קולות של ליכודניקים שעזבו. הוא היחיד שמביא קולות מהצד השני. כשסער יעמוד בראשות הליכוד, לליכוד יהיו שתיים או שלוש אפשרויות להקים ממשלה. מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים ביטחוניים וכלכליים כבדים. במצב כזה, רק סער יכול.

גדעון סער. צילום: אבשלום ששוני
הכותבים הם חברי סניף תל אביב של הליכוד