אדישים לווירוס: זוג סינים עם מסכות על פניהם, נכנסו לקרון המטרו והביטו סביבם בחשש. הם היו היחידים שחבשו מסכות בקרון הדחוק. שאר הנוסעים הביטו בהם באדישות. בתור למוניות בשדה התעופה באורלי סידר הסדרן רכב גדול לקבוצה של תיירים סינים. הוא והנהג אפילו לא ניסו להתרחק או להפנות את פניהם במהלך השיחה והנסיעה. 

גם ברחובות ברלין לא ניכרה פאניקה לנוכח תיירים מסין, אף שגרמניה עם שמונת הנדבקים הרשמיים בווירוס הקורונה עברה את צרפת - אשר עם שישה עד כה (אתמול נוסף גם אחד בבלגיה). 

אירופה מגיבה בשלווה ובאיפוק אירופי אופייני על המגיפה החדשה. רופא שנדבק מחולה שבדק, מסר בשיחה טלפונית לתקשורת שהוא עומד להשתחרר בימים הקרובים מבית החולים. 

בצרפת אין בידוק מיוחד בגבולות או בשדה התעופה לבאים מסין. אייר פרנס הגבילה את הטיסות לשתיים ביום - לבייג'ינג ולשנחאי. הקבוצות היחידות שהושמו בבידוד של שבועיים במתקן נופש בדרום צרפת הם של כ־300 צרפתים שפונו במטוסים צרפתיים מווהאן עצמה. 

גורמים בימין הקיצוני לא היססו ברשתות החברתיות להאשים את "המהגרים" באחריות למגיפות. זו תופעה מוכרת באירופה עוד מתקופת "המגיפה השחורה" בימי הביניים. אז היהודים הם ששילמו את המחיר. 

היום החליטו ב"רובע הסיני" לבטל את החגיגות הססגוניות של ראש השנה הסיני, כי, ממילא למרות השלווה המופגנת, לא רבים מבקרים שם בימים אלה. בינתיים מדגישים גם את התוצאות ה"חיוביות" של המגיפה. למשל, ירידה משמעותית במחיר הדלק לצרכן. סין היא היבואן המרכזי של נפט והיא צמצמה את הפעילות והקניות ב־20%.