ניצב יגאל בן שלום, ראש להב 433 במשטרה, האמור בקרוב להיכנס לתפקידו כראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), יודע שהעיניים בימים אלו נשואות היישר אליו בחקירת "המימד החמישי". הוא חייב לנוע בין הטיפות מבלי להירטב ומבלי שידבק בו רפש או רבב מצד הביקורת. 

מחד, ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו ישמח לראות את החקירה מתקדמת, את מחול השדים שהיא מלבה וכן גם את רשימת העדים שיפסעו כבר מהימים הקרובים אל משרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, ולו רק כדי להראות לכולם שמי שניסה להטיח בו רפש סופו שידבק בו.

מנגד, גם המועמד מטעם כחול לבן בני גנץ, שנכון לכתיבת שורות אלה לא מוזכר כחשוד - ואפילו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומ"מ פרקליט המדינה דן אלדר יותר מרמזו כי אין נגדו כל חשד - יעקוב בדריכות אחרי החקירה, וגם הוא בסתר לבו יודע שאולי בעתיד הקרוב או הרחוק הוא יזומן לחקירה באזהרה או לעדות.

לא רק השניים הללו עוקבים בדריכות אחר החקירה. גם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך עלול בסיטואציה מסוימת להיות מוזמן לחקירה, אולם זאת תהיה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אותה מחלקה שהטיח כלפיה ביקורת בפרשת ניצב רוני ריטמן, ראש הלהב הקודם. רנ"צ בדימוס אלשיך לא יהיה היחיד במשטרה שיצטרך ככל הנראה להיחקר בפרשה - גם אלו שאישרו את המהלך הפגום, כפי שכינה אותו מבקר המדינה. 

כולם יודעים אולי איך חקירה מתחילה, אבל לאף אחד אין מושג איך היא אמורה להסתיים ואיזו דרך פתלתלה היא תעבור.