ההתנהלות של כחול לבן היא דיקטטורה של הרוב. הם צועקים "דמוקרטיה", ובשמה עושים ניסיון להשתלט על הכנסת בחוסר סובלנות. אם הייתה זו התרחשות בזמנים רגילים עדיין היה מדובר בהתנהלות לא מכובדת, כי רוב של 61 לא אמור להתעלם ממיעוט של 59. אלא שהדברים מתרחשים בסביבה של עת חירום, כשיש חוסר ודאות לגבי המצב הבריאותי־חברתי־כלכלי של כל אחד ואחת מאיתנו. קבוצה גדולה של האוכלוסייה לא יודעת אם תהיה בחיים בעוד חודש או חודשיים, ואלו שישרדו לא יודעים ממה יחיו, איך ישלמו את החשבונות שלהם בשנים הקרובות, כשהפנסיות שלהם נשחקו בבורסה.

בתקופה כזו הייתי רוצה לראות מנהיגות ששמה את האינטרסים האישיים בצד ואומרת לנו ולעצמם, אנחנו נכנסים לממשלה בלי תנאים מוקדמים, נותנים גיבוי למהלכים ש"יוציאו את עם ישראל ממצרים". במקום זה, הם עסוקים בהטלת ספק בעשייה של אנשי המקצוע שמטפלים במשבר בצורה טובה, יותר טובה מאשר בכל מדינה אחרת בעולם. 

התפרצות מגיפת הקורונה אינה אירוע שאפשר היה להיערך אליו. כשהמגיפה התפרצה היינו בתקופה שלפני הבחירות השלישיות, ואם היו מכניסים את כולנו לסגר חברתי בפברואר היו מאשימים את נתניהו שזה מתוך אינטרס להשפיע על הבחירות. על זה נאמר: you’re damned if you do and damned if you don’t.

הקורונה: בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום: פלאש 90)
הקורונה: בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום: פלאש 90)


בכל מקרה, אנחנו בסגר חברתי וכלכלי, תוצאות הסגר והריחוק יתחילו להכות בקרוב. אנשים מבוגרים שנמצאים לבד מתחילים להתלונן על הבדידות. במשפחות עם היסטוריה של יחסים רעועים יהיו התפרצויות של אלימות. וכל זה לפני שיצטרכו לשלם את החשבונות של חודש מרץ ולהיערך לפסח. אני מצפה מכל ראש מפלגה, מכל נבחר ציבור, שישתף פעולה כדי שנסיים את המשבר הזה כמה שיותר מהר, לפני שנתחיל להרגיש את הנזקים הצדדיים של הבידוד. אני מצפה מהמנהיגים של כל המפלגות שיחשבו על האינטרסים שלנו ולא של האגו שלהם במלחמה שלהם נגד ביבי נתניהו, או על כמה זמן אוויר הוא מקבל כי הוא זה שמנהל את המשבר, כיאה למנהיג.

לכן, אני מברכת על השימוש באמצעים טכנולוגיים לאיתור נדבקים פוטנציאליים כדי שלא ידביקו ללא ידיעתם. לעשות דמגוגיה על זה שנכנסים לנו לטלפונים זו הגזמה והסתה נגד העושים במלאכה כדי להציל את כולנו. אם השימוש באמצעי הטכנולוגי של איכון טלפונים יציל אנשים ויזרז את זיהוי הנדבקים שמפיצים את המחלה ללא ידיעתם, ואם אלו יבודדו, אזי כל שאר האנשים יוכלו לצאת החוצה. ואולי כל זה יקרה בפסח ונוכל לחגוג יציאת מצרים 2020. 

הכותבת היא מלכת היופי לשעבר וחברת הנהלה בשדולת הנשים לישראל