תיפרדו משולחן הממשלה - הנגרים באים. הם כבר קיבלו את ההוראה להגדיל אותו. יבנו את השולחן הגדול בתולדות ממשלות ישראל: שולחן ל־36 שרים, ועוד שולחן ל־16 סגני שרים. זו לא ממשלה, זו לשכת תעסוקה. רק שתי קבוצות של אנשים ירוויחו מהבזבוז המביש הזה: שרים ונגרים.

אנשים איבדו בשבועות האחרונים את העבודה שלהם. שוקעים בחובות. העצמאים מתרסקים. הם מסתכלים על הממשלה המוקמת ולא מאמינים. הם לא קונים לרגע את זה שמדובר בממשלת חירום, הרי ביבי הודיע שהקורונה נגמרה. נשארנו עם עוד חגיגה מושחתת על חשבון הפראיירים הקבועים - אלה שמשרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מסים כל החיים.

אני לא כועס על חבריי בכחול לבן. זה רק עצוב. רצינו הנהגה הגונה, צנועה, אחראית. קיבלנו בדיוק את ההפך. כשאתה הולך לבחירות בשמם של עקרונות - או שאתה מפסיד או שאתה מנצח. אתה לא מחליף את העקרונות אם אתה מפסיד. אתה בטח לא מחליף אותם אם ניצחת. בהסכם הפוליטי שנחתם השבוע אין שום עקרונות. שום מהות. אין חוק גיוס, אין דמי אבטלה לעצמאים, אין נישואים אזרחיים, אין ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות ואין – כמובן – מלחמה בשחיתות.

המצרך הראשון שבו צריך אדם להצטייד לפני שהוא בא לפוליטיקה הוא אמונה עמוקה ביכולת שלו לשנות את המציאות, גם אם היא קשה, גם אם המכשולים נראים בלתי־עבירים. זה המבחן. אם אתה לא יכול לעמוד בו, אל תבחר בחיים האלה. אלו ימים שבהם תפקידה של האופוזיציה חשוב מאי פעם. אנחנו נהיה שם - להילחם על הדמוקרטיה הישראלית, להילחם למען מעמד הביניים, להיות המפלגה של העצמאים והעסקים הקטנים. לא נוותר לעולם.

הכותב הוא יו"ר מפלגת יש עתיד