בחירת שם היא לא מקרית, היא נושאת מאחוריה מחשבה עמוקה. בין אם מדובר בעסק, ילד, גשר חדש שנחנך או אפילו חיית מחמד, יש מחשבה עמוקה מאחורי הבחירה. השם השני של בתי הוא נעם. היא קרויה על שמו של נעם לוי, חבר של בן זוגי שנהרג בפעילות מבצעית. בעצם העובדה שהיא נושאת את השם הזה, היא סוחבת איתה מורשת ארוכה וחשובה של נעם, הקשבה לאחר.ת, אהבה ללא תנאים וכבוד הדדי, בדיוק כמו שנעם ז"ל היה.

בשנת 2019 קמה בישראל מפלגה חדשה, נעם שמה. או בנוסח המלא: נעם - עם נורמלי בארצנו. מאז הקמתה, עשתה המפלגה בעלת השם הנעים והמקרב בדיוק את ההיפך. היא התבטאה באופן בוטה וברוטלי כנגד ארגוני הלהט"ב, דיברה על המשפחה ה"נורמלית" והחריגה אל חוץ מגבולות הנורמליות כל מי שאינו סטרייט ונשוי, דרשה להשית עונשי מאסר על נשות הכותל וחברי התנועה הרפורמית. פעלה באלימות מילולית כלפי כל מי שאינו אוחז בדעתה ולמעשה כלפי כל מי שמקדם סדר יום ליברלי. 

"עם נורמלי" לפי הפירוש של מפלגת נעם, אומר שלנשים אין זכות קיום מחוץ למקומן הטבעי, המטבח. הן מוזמנות לעבוד, אבל אך ורק במקצועות שיאפשרו להן להגיע בבית בזמן להכין ארוחת צהריים ולקחת את הילדים מהמסגרות החינוכיות. להיות נורמלי לפי התקנון של נעם, אומר להתנגד ולהתכחש לנטייתך המינית.  להיות נורמלי על פי מפלגת נעם פירושו להתחבר ליהדות רק לפי הדרך השמרנית, הקיצונית, המיזוגנית והשוביניסטית של המפלגה.

במצע שלהם, נעם התחייבו לפעול נגד נשות הכותל ונגד עזרת ישראל, כבשת הרש המאפשרת ליהדות הליברלית תפילות מעורבות בכותל. מדובר על רחבה סוג ב' עם כניסה נפרדת מהכניסה לכותל הצפוני, אך עבור הקיצוניים, די בידיעה שאחרים חיים ופועלים בניגוד לדרכם כדי לפעול בכל כוחם נגד הרעיון.

ויש להם כוח. הם שולחים גדודי נערים ונערות להפגין נגדנו, לנסות לקדם חוקים שיוציאו את דרכנו מחוץ לחוק. רק לאחרונה כינה בכיר המפלגה, הרב דרור אריה את נשות הכותל פרוצות. 

נשות הכותל נאבקות כבר 32 שנה על זכותן הבסיסית לשוויון זכויות תפילה לנשים בכותל המערבי. בעוד מספר ימים מדינת ישראל תחגוג 73 שנות עצמאות. במהלך השנים המדינה הצעירה נתקלה בלא מעט אתגרים וסכנות, בעיקר מבחוץ. כעת, כשנדמה שהצבא שלנו חזק, הכלכלה התבססה והסכנות מבחוץ נראות לנו אזוטריות, מגיעה הסכנה מבפנים. 

מפלגת נעם הקיצונית, העושה את צעדיה הראשונים בכנסת ישראל ממש בימים אלו, רחוקה שנות אור מנעם הליכות, מנחמדות ומאהבת הזולת. אנשיה מפלגים את העם בצורה מסוכנת ביותר, ייתכן שאף בלתי הפיכה. כניסתם האפשרית לממשלה ומימוש תוכנית העבודה שלהם מסכנות את כולנו.

לא עברו 24 שעות מאז השבעת הכנסת החדשה ומפלגת נעם כבר "הצהירה כוונות" על המשך פעילותה בכנסת; בתגובה לדבריו של ח"כ הרב גלעד קריב, אשר טען שעל מנת להתחבר עם יהדות התפוצות יש להכיר ביהדות הליברלית, הכריז אבי מעוז ממפלגת נעם כי "אין דבר כזה זרמים ביהדות" וביטל למעשה את אמונתו ואת מהות קיומו של הרב קריב. המגמה שלהם ברורה: לבטל כל זכר ליהדות הליברלית, הפלורליסטית, המכילה כאן בישראל ובעולם כולו.

לפני מספר ימים עמדנו לצד אחיותינו ואחינו מארוגני הנשים השונים, ארגוני הלהט"ב והארגוני היהדות המתחדשת ודרשנו כי לא יצרפו את מפלגת השנאה לממשלה. בימים אלו שבין יום השואה ליום העצמאות, כולנו צריכים לזכור, וביתר שאת: מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי כולו, ללא החרגות וסייגים, גם אם זה לא ממש מוצא חן בעיני אנשי ה"נעם".

הכותבת היא מנכ"לית נשות הכותל