בסוף השבוע האחרון פרסם מינהל התרופות והמזון האמריקאי הודעה שבה מפרט צוות המומחים שלו את היתרונות הגלומים בחיסון בני 5־11. לפי המומחים, שמתבססים על המסקנות שנלמדו מהניסוי של פייזר, היתרונות בחיסון עולים על הסיכונים. אף שהודעה זו הייתה צפויה, היא מהשווה נדבך חשוב ביותר ב"כיפת הברזל" שאותה אנחנו בונים כדי להגן על עצמנו מהקורונה.

צריך לזכור שבארה"ב ובעולם כולו קיבלו כבר כמה עשרות אלפי ילדים מתחת לגיל 12 את החיסון באינדיקציות שונות (מחלות קשות, הגנה על בני משפחה ועוד). תופעות הלוואי שנרשמו בקרב ילדים אלו לא היו משמעותיות, וההגנה על הילדים הייתה מצוינת.

כמו שידוע לנו מתחילת הגל הראשון, הקורונה גורמת ברוב המקרים למחלה קלה בילדים, אולם וריאנט הדלתא לימד אותנו שגם אחוז קטן של תסמונת PIMS יכול להיות משמעותי כאשר יש הדבקה של עשרות ומאות אלפי ילדים.

בנוסף, תסמונת ה־LONG COVID, הנפוצה בקרב עד 15% מהילדים ובני נוער, אומנם אינה קטלנית, אך בהחלט יכולה להיות משמעותית ולפגוע באיכות חייהם ובבריאותם של הילדים ובני הנוער הסובלים ממנה במשך חודשים לאחר ההחלמה.

אני קורא לכלל הורי ישראל לחסן את ילדיהם ולהגן עליהם ועל כלל האוכלוסייה מפני הקורונה. חיסון הילדים הוא צעד חשוב בדרך לחזרה לשגרה ולחיים בטוחים לצד הקורונה.

הכותב הוא סגן מנהל בית החולים ספרא לילדים מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר