לא מעט בתי ספר ברחבי הארץ כבר בוחרים לשנות את השיח, ומאפשרים לתלמידים לא להתעסק בהיבטים החברתיים בשיעורים ובהפסקות, אלא מנתבים את הזמן להתנדבות משמעותית, ללמידה ערכית שבה התלמידים נפגשים עם אנשים מעוררי השראה שגורלם אחר משלהם, ובמידה רבה הפרופורציות משתנות. התוצאה היא שפעולות חיוביות מחליפות התנהגויות מאתגרות ושליליות, והאקלים הבית ספרי משתנה. בניית קהילה מעורבת ואכפתית היא אחריות של כולנו כחברה. זאת הדרך שלנו להגביר את האור במקומות החשוכים.
בבניית אותה קהילה, יש לשים דגש על למידה, מפגש, מנהיגות וחברה. הפעולות המרכזיות צריכות להתבסס על למידה מתוך משמעות, כפי שאנחנו בתוכנית "תיקון עולם" מקיימים בכל מפגש. התלמידים לומדים על ערבות הדדית ושומעים על דמויות מעוררות השראה שפרצו תקרות זכוכית כפולות, כמו שירלי פינטו, חברת הכנסת החירשת הראשונה. כמו כן, אנו מעודדים יצירת "סוכני שינוי" בבתי הספר בכל הארץ שפועלים בקהילה למען העלאת המודעות לזכויות האנשים החיים עם מוגבלות.
אותם "סוכנים" או שגרירים הם אלו שיפיצו את בשורת המהפכה, הם אלו שעליהם תתבסס החברה המתוקנת והנגישה לכולם שאליה אנחנו שואפים. למעלה מ־150 בתי ספר ברחבי הארץ המונים כ־20 אלף תלמידים כבר עוברים השנה תהליך למידה ערכי וחינוכי, שבסופו הם יהפכו להיות רגישים, קשובים, אכפתיים ואנשים טובים יותר. כפועל יוצא, האלימות תפחת, וילדים ירגישו שבית הספר הינו מקום בטוח, כמו שהוא צריך להיות עבורם.