אחי המתנחלים,

נמסר לי שאתם כועסים, שהחלטת שר הביטחון לכנס דיון על טרור יהודי לא התקבלה אצלכם בעין יפה. הבנתי שגם לא אהבתם את הקמפיין שלנו ושל ארגונים נוספים נגד אלימות מתנחלים. איתמר בן גביר טען שמדובר במונח "פוגעני", ותגידו על בן גביר מה שתרצו, בפוגענות הוא מבין.

קלמן ליבסקינד, למשל, הסביר בטורו מלפני שבוע וחצי שיש הרבה פחות אלימות מתנחלים מאונס בתל-אביב, שהתייחסות לאלימות הזו היא אימוץ סימטריה מזויפת ושמדובר בתעמולה שקרית. אין מה לראות כאן, בקיצור. קלמן שומר שבת, אז אולי החמיץ איך כמעט כל שבת יוצאים שולי השוליים ממאחזיהם לפרוע בשכניהם. אולי הוא לא ראה כיצד אותם שוליים הכניסו מוט ברזל בראשו של הרב אריק אשרמן או ירו בפלסטינים בנשק צבאי. אולי מכיוון שלא טרח לפגוש את הנפגעים, הוא מסרב בקלות ראש כזו להתרשם מנתוני מערכת הביטחון שמצביעים על נסיקה מבהילה בטרור יהודי בשנה האחרונה. קצינים בכירים מדברים בדאגה על העלייה הזו. הם לא מרשימים את ליבסקינד. הם פוגמים בתזה. 

איך ידו של ליבסקינד לא רעדה כשכתב על "סימטריה שקרית" בין טרור יהודי לטרור פלסטיני? איש לא חושב לפלוש לבתי מתנחלים בלילות; לא להם מחלק המשטר הצבאי בשטחים היתרי עבודה והיתרי מעבר; איש לא מעלה על דעתו להטיל סגר על יצהר וגבעת רונן כל חג מוסלמי, שלא לדבר על לפנות אותם. סימטריה? חיילי צה"ל עומדים מלווים לפוגרומים מתנחלים רעולי פנים וחמושים, יחד עם רבש"צים שמקבלים משכורת ממשרד הביטחון, וליבסקינד מדבר על סימטריה. 

אני מבין למה מונח כמו "אלימות מתנחלים" נתקע לכם בגרון. אני יודע שמתנחלים רבים באמת לא מרגישים שיש קשר בינם לבין הפורעים בדרום הר חברון או בורקה באזור שכם. אבל המגננה המבוהלת של ליבסקינד ואחרים מדגימה בדיוק עד כמה המונח מדויק. האלימות הזו מבוצעת בידי מתנחלים, שמתודלקים על ידי אידיאולוגיה מתנחלית ונעשית למען מטרות מתנחליות. מבצעיה מחובקים וממוגנים על ידי הממסד המתנחלי והיא מתאפשרת במשך זמן רב כל כך בזכות פריבילגיות מתנחליות. זו האמת. גם אם היא מכוערת. 

אי אפשר גם לתחזק את פרויקט המחמד האלים והקרימינלי של המאחזים הבלתי מורשים וגם להתנער מהנוער שגדל בו פרא. אי אפשר למתג מחדש את המאחזים כ"התיישבות הצעירה" ואז לעבור ל"עשבים שוטים" כשצריך פתאום להתנער מ"טובי בנינו". אי אפשר לדבר בוועדי המאחזים על "נקיטת פעולות הרס" ב"כפרים הערבים" ואז להעמיד פנים שמדובר במקרמה. כלומר, אפשר. עובדה. אבל רואים לכם. 

קחו, למשל, את צבי סוכות, ממייסדי "אביתר", שיצא לאחרונה בפומבי נגד הפורעים האלימים מהמאחזים. לא משום שהאלימות פסולה חלילה, אלא מפני שהיא עלולה לפגוע בפרויקט המחמד שלו. המגיבים ממליצים לו לעבור לעבוד ב"שוברים שתיקה". תמשיכו לספר לעצמכם סיפורים על עשבים שוטים. בחוץ כבר מסתעף לו הג'ונגל. 

כל זה לא פוטר את הצבא והמדינה מאחריותן לאלימות הזו, שמשגשגת בזכות מדיניות של קריצות והעלמת עין ובזכות מערכת החוק הכפולה שנוצרה עבור המשך ההתנחלות הישראלית בשטחים. לא כל מתנחל יידה אבן לראשו של ילד פלסטיני, אבל אלימות היא חלק מובנה מכל התנחלות, ומקיפה אותה באדוות של סגרים ואישורי מעבר והפקעת אדמות. לא כל מתנחל הוא נער גבעות, אבל נער הגבעות לא עומד לבדו. הוא עטוף ומוגן על ידי נציגיה המובהקים של תנועת ההתנחלות, על ידי אנשים שאתם בחרתם – לכנסת ולמועצות האזוריות, לדבר בשמכם בטלוויזיה ובעיתונים. אתם יכולים להמשיך ולדבר על מונחים פוגעניים ועל סימטריה מזויפת. אתם מוזמנים להמשיך ולהיעלב. אבל גם אתם יודעים שלו המתקפות השבועיות האלה היו מאיימות במשהו על שלמותו של מפעל ההתנחלויות, התופעה היתה נעלמת כמו מאליה. אבל היא ממשיכה. הרי אין לה מחיר.

הכותב הוא מנכ"ל ארגון שוברים שתיקה