אמצעי התקשורת, פרשנים ומומחים בתחום, מרבים לדוש ולהעמיק בכל בעיה שעל סדר יומנו, החל מסכנת הגרעין ואיומי איראן, לרבות זרועותיה במדינות השכנות, המשך בעסקת הטיעון שהוצעה לנתניהו, וכלה במתח בגבול רוסיה־אוקראינה. עם כל החשיבות של בעיות אלה, הבעיה הדחופה של הדמוגרפיה בישראל איננה עומדת על סדר היום.

על מנת לשמור על רוב יהודי, יש להשקיע את מרב המאמצים בעידוד עליית יהודים מהתפוצות. מצוות העלייה לארץ ישראל, על פי פסיקת חכמי צפון אפריקה, גוברת על כל תרי"ג המצוות, לרבות חילול שבת למען העלייה לארץ האבות.

והרי אחדות מפסיקותיהם: בעל הרוצה לעלות לארץ ישראל ואשתו ממאנת, ישלם כתובתה, יתגרש ממנה ויעלה. לא רק גבר, גם אישה הרוצה לעלות ובעלה ממאן, תיתן גט לבעלה ותיקח את ילדיה עמה ותעלה ארצה. ועוד פסיקה מאוד משמעותית: אדם שאין בידיו אמצעים כדי לממן נסיעתו לארץ ישראל, מותר לו למכור ספר תורה שבבעלותו כדי לממן עלייתו. ורק מי שמתמצא בהוויה הדתית של מכירת ספר תורה יכול לרדת לעומקם של הדברים.


ובכן, מה התרופה לסכנת הדמוגרפיה? על מדינת ישראל להעמיד לנגד עיניה העלאת שני מיליון יהודים בחמש השנים הבאות. עלינו להקצות משאבים ולגייס את מיטב הכוחות והמוחות שבקרבנו, כדי להעלות מיליון וחצי יהודים מארצות הברית, הן מכלל תושבי מדינה זו, והן מקרב הישראלים היורדים.

בארצות הברית, כמו באירופה, גוברת בשנים האחרונות האנטישמיות, ואנו שומעים חדשות לבקרים על פשעי שנאה המתבצעים נגד יהודים על רקע אנטישמי. לכן יש להעלות מארצות אירופה ומדרום אמריקה עוד חצי מיליון יהודים.


על כנסת ישראל לקיים דיון דחוף בסוגיה זו. חובה על חברי הקואליציה והאופוזיציה להתגייס. גם נשיא המדינה יצחק הרצוג הזוכה ליוקרה רבה בארץ ובתפוצות ובקרב מנהיגי העולם, ושהתנסה בסוגיה זו גם בהיותו יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית בשנים האחרונות, צריך להתגייס למסע הצלה זה בארצות הברית, כשלנגד עיניו הרצון לפעול לפיוס בין זרמי היהדות השונים בארצות הבריתץ

כמו גם להטיף לעליית יהודים מכלל ארצות התפוצות, כאמור כדי להציל אותנו מסכנת הדמוגרפיה האורבת לפתחנו. על מדינת ישראל לצלצל בכל פעמוני האזעקה למען ישובו יהודים לגבולם. 

הכותב הוא נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו