כנגד שלושה עדים דיברה עדותו של פילבר: עד מדינה, עד עוין, ועד שאינו יודע מה הוא.

כי תאכלס, בשלב המוקדם הזה של עדותו של פילבר, יהיה זה יומרני מדי לקבוע אם היא מחזקת את ראיות התביעה או אולי מחלישה אותן. תרשו לי לקחת אתכם לדרמה האמיתית שהייתה באולם, זו שלא נתנה מנוח לא לפרקליטות ולא להגנה, והיא: איזה עד פילבר הולך להיות? 

נסביר:
"עד מדינה" רגיל – הוא עד שעדותו בבית המשפט עולה בקנה אחד עם הגרסה אותה מסר במשטרה. כזה המעיד בפני בית המשפט גרסה דומה לזו שמסר במשטרה. זו דרך המלך מבחינת הפרקליטות.

מבחינת ההגנה, מדובר בתרחיש פחות נוח. העד ינסה להצדיק ולהסביר את כל הקשיים הלוגים שההגנה מצאה בעדותו ויהיה לאומתי להגנה בדיוק כשם שהיה מסור לתביעה. ומבחינת פילבר? פילבר נתן ופילבר גם יקבל. בתרחיש הזה תימנע הפרקליטות מלהגיש כתב אישום כנגד פילבר. 

"עד עוין" הוא עד שמסר בפני בית משפט פרטים שונים במידת מה מאלו שמסר במשטרה. המשמעות בשלב הראשון היא שניתן לפקפק באמינות שלו ולאחר מכן לבקש מבית המשפט להאמין לדברים שאמר פילבר במשטרה ולא לאלו שאמר בבית המשפט.

לכאורה מדובר בתרחיש הקסמים של ההגנה. פילבר ישחיר את המשטרה שהפעילו עליו לחץ בלתי סביר להפליל את נתניהו, ויפרט בפירוט רב על האופן בו השפיע עליו חווית המעצר וגרמה לו לחתום על הסכם עד מדינה בניגוד לרצונו.

במקרה כזה, הפרקליטות תהיה רשאית להגיש כתב אישום נגד פילבר ואולם עצם האפשרות הזו יש בה כדי לחזק את עדותו, שכן אם מסר דברים כה חזקים חרף הסכנה בכתב אישום נגדו בוודאי מדובר בדברי אמת. כמו כן, אם עדותו בבית המשפט לא תהיה מפלילה, גם אם יוגש נגדו כתב אישום לא יוכלו לייחס לו את העדות הזו כנגדו. 

אבל פילבר בוחר אחרת. פילבר בוחר שלא לבחור והוא למעשה עד שאינו יודע מה הוא. מצד אחד הצהיר פילבר שכל מה שמסר במשטרה הוא אמת. מצד שני אמר פילבר שהחוקרים לא רצו להבין את המורכבות של הסיטואציה ובכך השאיר פתח מצידו לרכך את המשמעות של חלק מאמירותיו במשטרה. 

בעשותו כן מעוניין פילבר גם להימנע מלהביא להרשעת נתניהו וגם להימנע מהסכנה שיוגש כנגדו כתב אישום. אלא שגם את העוגה הזו, כמו כל עוגה אחרת, לא ניתן גם לאכול וגם להשאיר שלמה. הסכנה כאן היא רבה והסוף די ידוע מראש. 

פילבר לא יצליח ללכת בין הטיפות ולפרקליטות יש עוד לא מעט זמן בבית משפט כדי לשכנע את השופטים שפילבר הוא אכן עד עוין. התוצאה תהיה בדיוק הפוכה מזו אליה כיוון פילבר. משפטים שאמר כמו "כל מה שאמרתי במשטרה אמת" ישמשו חיזוק לראיות נגד נתניהו ובכך יובילו להרשעתו. מאחר והוא עצמו לא עמד בהסכם עד המדינה עליו חתם מול הפרקליטות, תהיה רשאית היא להגיש נגדו כתב אישום ולהשתמש בדברים שאמר במשטרה כראייה נגדו. 

היחידה שעתידה לבוא על סיפוקה מההחלטה הזו של פילבר היא הפרקליטות. 
אז פילבר, הגיע הזמן לבחור, איזה עד אתה רוצה להיות? 
עד שתחליט נשב אנחנו עם פופקורן ונצפה בדרמה.