על אף הביקורות וההתנגדות להסכם הגבול הימי שנחתם בשבוע שעבר בין ישראל ולבנון, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, אשר ככל הנראה ירכיב את הממשלה הבאה, לא צפוי לבטלו. למרות האופוזיציה הלוחמנית שהציג להסכם, נתניהו אמר בשבוע שעבר כי אם וכאשר ישוב לשלטון הוא ייתן לו את אותו היחס שהעניק להסכם אוסלו, אותו ירש בשנת 1996 כשנבחר לקדנציה ראשונה.

כזכור, לאחר שנבחר לראשות הממשלה, נתניהו מילא את חלקה של ישראל בהסכם, אשר עסק בפינוי חלקים נרחבים מן העיר חברן בתמורה למאבק בטרור של הרשות הפלסטינית.  בכלל, יחסו של יו"ר הליכוד להסכמי אוסלו בתקופותיו כראש ממשלה ניתן לסיכום בהצהרה ישנה שהשמיע אז: "אם יתנו, יקבלו. לא יתנו - לא יקבלו". נתניהו חזר על הקריאה מספר פעמים באוטוביוגרפיה שלו שפורסמה בחודש שעבר.

כידוע, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סיפק בסוף השבוע לראש הממשלה יאיר לפיד מכתב ערבויות שכנראה יגביל את יכולתו של נתניהו לשנות את העסקה. המכתב מגבה את ההסכם וקובע כי ארה"ב מחויבת לתמוך בצה"ל ולחזק את יכולתו להגן על ישראל, לרבות מפני איומים על ספינותיה ונכסי האנרגיה שלה. ראש ממשלת לבנון הזמני, נג'יב מיקאטי, אמר ביום רביעי לרויטרס כי ערבויות ארה"ב מגנות על הסכם הגבול הימי.