הבכיר הכי חביב על ראש הממשלה נתניהו, הכי ראוי והכי רצוי בעיניו הוא הדמות הישראלית הכי דחויה, הכי מורחקת, הכי חשודה ומעצבנת בעיני ההנהגה הדמוקרטית בושינגטון.  הכוונה לרון דרמר, שנתמנה לשר לעניינים איסטרטגייים.

לא כבר, בכיר דמוקרטי, שכח שדרמר הוא שנוא נפשה של ננסי פלוסי והזכיר שמו של דרמר בשיחה עם יושבת ראש היוצאת של הקונגרס. היא הגיבה בפרץ של גידופים על דרמר. ננסי פלוסי סיימה את תפקידה בראשות הקונגרס. רון דרמר צרוב בתודעתם של בכירים בהנהגת המפלגה הדמוקרטית, כולל בצמרת הבית הלבן כעוין מושבע, כמי שאיננו ראוי לשבריר של אימון, כמי שעדיף ובריא לשמור ממנו מרחק.

תדמית זאת צמודה ושמורה לרון דרמר כשר לעניינים איסטרטגיים של ממשלת ישראל, כמי שמוערך פרקטית כשר החוץ של ישראל. רון דרמר, אמריקאי שנולד וגדל במיאמי, הוא רפובליקני ימני קיצוני. דרמר נשלח ב-2013 על ידי ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לכהן בושינגטון – מינוי שהתפרש בזמנו כמיפגן מוצהר של זלזול וביטול מצד נתניהו מול וכלפי הנשיא של אז ברק אובמה. דרמר לא איכזב את שולחו, נתניהו. הוא עבד קשה, השקיע מאמצים רבים, התמסר כולו לממש ולהגשים מעשית את הזלזול והבוז כלפי הנשיא הדמוקרטי אובמה.

דרמר הוא איש מוכשר, מסור לעבודתו, נאמן למטרותיו.  אכן הוא הצליח. בכמעט שבע שנותיו בושינגטון, הוא ערער, קעקע והחריב את המסורת רבת השנים של תמיכה דו-מפלגתית בישראל, של אהדה מושרשת משותפת מצד הדמוקרטים והרפובליקנים במדינת ישראל. התגובה מצד הבית הלבן של ברק אובמה היתה מוחצת.

ברק אובמה  (צילום: רויטרס)
ברק אובמה (צילום: רויטרס)

רון דרמר לא רק הורחק מהבית הלבן. הוא הוחרם ונודה. אסור היה להזכיר את שמו בדיונים בבית הלבן. כתב אמריקאי ותיק בבית הלבן סיפר, כי כאשר במקרה הוזכר שמו של דרמר, התגובה של הנוכחים היתה גידוף שהתחיל באות פ'. נצחונו  בבחירות של דונלד טראמפ וכניסתו לבית הלבן היו לרון דרמר מתת משמים, חלום חייו.  דרמר הפך לאחד האורחים הקבועים בבית הלבן, השתלב בחוג המקורבים לנשיא, התיידד עם חתנו של טראמפ ג'ארד קושניר.

דרמר, בהנחיות של ראש הממשלה נתניהו גילה מעורבות מיוחדת בנושאים מזרח תיכוניים, ולפי דיווחים בזמנו אף היה מעורב בניסוח תוכניות השלום שדונלד טראמפ שיווק. לפי הדיווחים, דרמר גם פסל טיוטות של תוכניות  שלום שנידונו בבית הלבן שנתניהו לא אהב. בשלהי כהונתו של טראמפ בבית הלבן,  הנשיא עצמו וחתנו קושניר, גילו אי נוחות והסתייגויות ממעורבותו של רון דרמר והרחיקו אותו מסביבתם.

השאלה הגדולה היא, באלו נושאים, סוגיות ובעיות רון  דרמר יטפל ויעסוק בכהונתו כשר לעניינים איסטרטגיים? בשיחות עם בכירים בליכוד עלתה הערכה כמעט מוסכמת שדרמר יתפקד כשר חוץ. "הוא (דרמר) איננו ליכודניק ואיננו מאיים על נתניהו. הוא יתן לנתניהו עצות שנתניהו ירצה לשמוע", אמר בשיחה איש  בכיר מאוד בצמרת הליכוד. "אם דרמר ינצל את כהונתו למעורבות  פעילה בתחום וערוץ היחסים עם הבית הלבן, אנחנו בצרות", אמר. 

מעניין, שגם בכירים בקהילה היהודיתבניו יורק, הידועים בקשריהם ההדוקים עם הבית הלבן והנהגת המפלגה הדמוקרטית, הביעו את אותו חשש ודאגה. "הוא (דרמר) רפובליקני פנאטי, כל כך אנטי דמוקרטי בטבעו, שכל התערבות שלו בתחום יחסי ישראל וארה"ב, בעידן של שלטון דמוקרטי, היא מסוכנת", אמר בשיחה מנהיג  יהודי, הידוע ביחסים קרובים עם בכירים בצמרת הבית הלבן.  "אני מאוד מקווה שראש  הממשלה נתניהו ישמור את דרמר מה שיותר רחוק מפעילות בושינגטון הדמוקרטית".