את חומרת הפגיעה במערכת המשפט בישראל אפשר אולי לנסות ולהסביר פנימה כרפורמה חיונית, אך לא ניתן להסתיר את מלא חומרתה מעייני העולם, ובפרט לא מעייני בני בריתנו האמריקאים המודאגים מאד מהפגיעה במערכת המשפט המייצגת את עמוד השדרה של הדמוקרטיה.

מדינת ישראל המתקיימת כל שנותיה תחת סכסוך אזורי מתמשך תלויה באופן מובהק בחוסנה, ובחוזק הביטחון הלאומי הצבאי, המדיני והכלכלי, בגלובליות שלה. ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לאבד את ההערכה אליה כמדינה שוות ערך לכל העמים, ואף נחשבת מתקדמת יותר, כאשר אין עוררין על הלגיטימיות מבוססת הדמוקרטיה שלה. על כך כל השנים מתבססת תדמיתנו ויתרוננו הבולט על שכנינו הנחשבים פחות מאיתנו בשל השלטון האוטוקרטי והלא דמוקרטי שם. 

דבריו אמש של יו״ר ועדת החוקה של הסנאט, הסנטור דיק דרבין, והתבטאויותיהם של סנטורים וחברי קונגרס רבים מתומכי ישראל אינם מותירים ספק, אומנם באנגלית דבריהם נשמעים מנומסים, אך אין להתבלבל, מימוש המהפכה המשפטית מייצר משבר אמון עם הגדולה שבידידותינו ועלולה להשפיע על יציבות יחסינו עם אמריקה ועם אירופה.

סנטור דרבין שחזר על הדברים הברורים שאמר נשיא ארצות הברית בנושא, וציין כי ראש ממשלת ישראל שם את שיקוליו האישיים לפני המדינה. אם זאת ההבנה בעולם שהרפורמה המשפטית מונעת מאינטרס אישי, הדבר ידרדר את האמון עם ארה״ב ואירופה לכדי משבר או קרע. מדובר כאן בפגיעה אנושה בביטחון ישראל.

הברית הקרובה וארוכת השנים של ארה"ב וישראל התבססה כל השנים על שני אדנים, התמיכה הבלתי מסויגת של יהודי ארה"ב והשפעתם הפוליטית בוושינגטון לטובת ישראל, והעובדה שישראל היא הדמוקרטיה היחידה האמיתית במזרח התיכון. האמריקאים חולקים עם ישראל ערכים משותפים ויסודות השקפתיים ותרבותיים קרובים שברבות השנים הפכו לשיתוף פעולה עמוק, ברית חזקה ביותר ובלתי ניתנת לפירוק.

יחסי ישראל ארה״ב הם אבן יסוד מרכזית במדיניות הביטחון של ישראל. מערכת הביטחון וצה״ל מתבססים על היחסים היציבים הללו המהווים חלק משמעותי בכל מרכיב ומרכיב בנדבכי הביטחון שלנו. החל מתקציב הביטחון, הטכנולוגיה האמריקאית המהווה את הליבה של רוב מערכות הנשק והאוויר שלנו ומשם באים גם החלפים של המטוסים ומערכות אחרות. החימוש שלנו בא מהאמריקאים, בתוך כך ״כיפת ברזל״ החיונית בכל עימות מול עזה ולבנון. 

לבסוף, עוצמת ההרתעה שישראל מתבססת עליה בנויה במידה רבה על הגיבוי והמחויבות האמריקאית לישראל, דבר המרתיע את החיזבאללה, איראן, רוסיה המגבה את סוריה ואת איראן. 

כל המדינות המפרץ והסכמי אברהם ללא האמריקאים לא היו נחתמים, מדינות רבות פונות אל ישראל לסיוע בגלל הקשר עם ארה״ב, וגם תמיכתה של אירופה בנו נשענת במידה רבה על התמיכה האמריקאית. במועצת הביטחון של האו״ם שומר על ישראל מזה שנים ארוכות בזירה הבינלאומית הווטו האמריקאי. 

כל מצב של ערעור האמון של האמריקאים בנו יכול להוות נזק עצום ובלתי הפיך לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. 

ישראל בלי גיבוי של ארה"ב ותמיכתה של אירופה, אינה מעצמה אלא יותר כמו דג מחוץ למים, והיא בבחינת חזרה לשנות השישים שלפני ששת הימים, מדינה שנלחמת על הישרדותה בעצמה ולבדה.

אם לא די באלו, החלטת הממשלה במקביל על אישור ההתנחלויות מעידה גם על זלזול בוטה בעמדה האירופית והאמריקאית, דבר המחזק ישירות את פניית האו״ם לחקירה ופסיקה של בית הדין בהאג בנושא סיפוח השטחים וקיום אפרטהייד בשטחי יהודה ושומרון. הגישה הארוגנטית בהחלטה שהעולם יכול לקפוץ לנו, תעלה שוב במחיר יקר של פגיעה בתמיכה הבינלאומית, תקדם את ההחלטה בהאג אליה מחויבת אירופה, ותביא לפסיקה של שחרור השטחים הכבושים ומתן לגיטימציה להקמת מדינה פלסטינית. משמעות הפסיקה היא גם דלת פתוחה לתביעות פלסטיניות בהאג נגד מדינת ישראל, קציני צה״ל וחברי כנסת ושרים שלא יוכלו להסתובב חופשי בעולם, ושינוי מיידי במדיניות אירופה כלפי ישראל. 

על כל אלו, נוספת המדיניות האגרסיבית והבלתי מדודה של בן גביר בירושלים שכל מטרתה הוא הרס בתים לשם הרס בתים תוך קריאה לחומת מגן בירושלים, עליית לחץ מיותרת לרמה של פיצוץ בסדר גודל אזורי. הממשלה הנוכחית מצטיירת יותר ויותר כנטל וכאיום על הביטחון הלאומי של ישראל.

הרושם הבלתי נמנע הוא שהרכבת של הממשלה הזאת דוהרת במהירות מטורפת אל פי התהום, הקרונות כלל לא מחוברים, לרכבת אין שום בלמים, אינה מאיטה בסיבובים, אין כל התחשבות בסיכון הנוסעים, וכלל לא נראה שיש נהג על רכבת הרפאים.