מצרים עוברת בימים אלה משבר כלכלי חריף, ונשיאה א־סיסי משווע לעזרה כספית מבחוץ. מי שיכול לסייע לו בלי תנאים מגבילים הן בעיקר מדינות המפרץ ובראשן סעודיה. כדי לזכות בזה עליו להשמיע הצהרות תמיכה בפלסטינים כהוכחה לכך שהוא משתייך למחנה שלהם. הוא מצא את ההזדמנות לאחרונה, בוועידת ירושלים מטעם הליגה הערבית, שהתכנסה בקהיר. הוועידה מתכנסת מדי שנה ומטרתה היא להרבות בדברי תמיכה בפלסטינים בעניין המאבק למען מסגד אל־אקצא ועל הדרך גם לגייס תרומות כספיות, והכל תוך השמצת ישראל. בעבר נציגי הרשימה המשותפת מאצלנו היו משתתפים בוועידה ונושאים נאומים חוצבי להבות נגדנו.

בוועידה שהתקיימה לאחרונה א־סיסי החריף את הטון כלפינו. מילא אם היה תוקף באופן כללי את המדיניות שלנו, אבל הוא אמר דברים שאינם נכונים. כך למשל, א־סיסי אמר שישראל פולשת לתוך אל־אקצא. זה לא נכון. האם א־סיסי יודע על קיומו של חוק ישראלי משנת 1967 הדן לשבע שנות מאסר בפועל את כל מי שמפר את קדושתו של המקום? א־סיסי חייב להבדיל בין אל־אקצא להר הבית, שזה סיפור בפני עצמו.

א־סיסי גם דיבר על צעדים חד־צדדיים שמבצעת ישראל בירושלים, למשל החרמת קרקעות לצורך ייהוד העיר ועוד. חשוב שישראל תבהיר למצרים את האמת ולא תשאיר זאת ללא מענה. דברי נשיא מצרים נקלטים בציבור רחב, ויש כאלה שייתנו להם הד ויעשו בהם שימוש נגדנו.

אין צורך בשיחת נזיפה לשגריר, אבל כן דרושים שיחת הבהרה ומתן תמונה נכונה של המציאות. באותה נשימה אפשר לדבר גם על הסטטוס קוו בהר הבית ולפרסמו ברבים. אחת ולתמיד, יש לפרסם מהי מהות הסטטוס קוו בהר הבית שעליו כולם רוצים לשמור. בתיאום עם ירדן ומצרים ניתן לפרסם את פרטיו וכך למנוע הצהרות לא מדויקות ולפעמים אף שקריות.

הסטטוס קוו בהר הבית עוסק בריבונות ישראלית ובחוק הישראלי בהר. הוא מתיר ליהודים לבקר בהר, אך לא להתפלל בו. הוואקף, יחד עם ירדן, ימשיכו לנהל את המקומות הקדושים לאסלאם, ומדינת ישראל והמשטרה שלה הן שישמרו על הביטחון. מידע זה חשוב לנו כמו שהוא חשוב לשכנינו ולשאר אומות העולם. א־סיסי מחויב לשלום איתנו, וזו אבן יסוד חשובה. יש להעביר לו את התמונה הנכונה של המצב אצלנו כדי שהוא לא יישען על מידע מעוכרי ישראל.