הרב מפרט במאמרו מהי חומת ההגנה של עם ישראל - "חומת החסד, חומת הערבות ההדדית, חומת התקווה" והחשובה מכולם, לדבריו, היא "חומת האחווה". "האופן שבו אנו מדברים זה עם זה, האופן שבו אנו מנהלים מחלוקות, האופן שבו אנו מביעים דעות שונות. כאשר השיח שלנו בנוי על כבוד הדדי, על אהבת חינם ועל הנאמנות לאמת - הוא מהווה חומה בצורה המגנה עלינו. אך כאשר, חלילה, השיח הופך להיות שיח של זלזול, של העמדת הזולת באור רע, של שמירה על כבוד אישי במקום חיפוש אחר האמת - אזי עלולה להיפרץ החומה", ממשיך הרב במאמרו.
אין משהו יותר נעים לשמוע מאשר מילים שמלטפות בדיוק היכן שכואב. אך מה קורה כשהמילים פוגשות את המציאות? כמי שפוקדות את הכותל במשך 36 שנים, מידי חודש בחודשו, אנחנו יכולות להעיד כי בפועל, אין דבר רחוק יותר מאותם ערכים נשגבים, מאשר הדרך בה מנוהל הכותל המערבי על ידי הרב רבינוביץ'.
ערכים של כבוד הדדי, אהבת חינם, נאמנות לאמת, ערבות, אחווה - כל אלו אינם קיימים בכותל המערבי, ככל שמדובר באנשים שיש להם מחלוקת אידיאולוגית עם הרב ועם הדרך הקיצונית בה הדברים מנוהלים במקום הקדוש ליהודים. הכותל המערבי, שאמור היה להיות המקום שמאחד את עם ישראל לגווניו השונים, מנוהל בדרך בדלנית, שאינה מותירה מקום לגוונים וזרמים נוספים, ובוודאי שאינה מאפשרת לנשים שוויון וחופש תפילה כדרכן.
העובדה כי מידי ראש חודש נערך בכלינו חיפוש מדוקדק וקפדני, שאינו מתקיים באף יום אחר, והכל במטרה לאתר ספר תורה כאילו היה פצצה מתקתקת ולמנוע מאיתנו מלקרוא בו, העובדה כי האלימות שמפעילים כנגדנו קיצוניים בכותל מתקבלת בשוויון נפש ובהסכמה שבשתיקה ובכך מקבלת רוח גבית והצדקה להמשיך במעשים האלו, העובדה שמעולם לא הועמד אדם לדין בשל הפגיעה בנו, או בשל השחתת חפצינו, כולל סידורי תפילה שלנו שנקרעו לגזרים לפני מספר שנים, העובדה כי מעולם לא הסכים רב הכותל לפגוש בנו, אלא אם ״נחזור בתשובה״ - כל אלו מעידים כי פיו וליבו של רב הכותל אינם שווים.
הרב כתב עוד במאמרו לרגל י״ז בתמוז, כי ״היום, בתקופה מורכבת זו, אנו נדרשים ללמוד מחדש את אמנות המחלוקת לשם שמיים. איך ליצור שיח של אנשי אמת ושל אנשי שלום. איך לשמור על האמונות שלנו ועל הערכים שלנו מבלי לפגוע בכבודו של הזולת. איך להביע מחלוקת מתוך אהבה ולא מתוך שנאה״.
בימים אלו, ימי בין המצרים, בהם אנו כואבים את חורבן הבית ואת הפירוד והמחלוקת שהביאו את עם ישראל לגלות ארוכת שנים, כדאי כי הלקח באמת יילמד.
כתיבת מאמרים ושימוש במילים נשגבות אינם מספיקים. דרושים מעשים. הצענו בעבר לרב הכותל להיפגש והוא סירב, ואנחנו שבות ומזמינות אותו לפגישה, בלי תנאים ובלי דרישות מקדימות. רב הכותל יכול להיות האדם שיביא באמת שלום, אחווה ואהבה לכותל המערבי. השאלה היא אם הוא רוצה להיות האדם הזה.