גיוון זה שם המשחק: כדי להצליח יש להעסיק את כל מארג האוכלוסייה

מעסיקים רבים מבינים כיום שעובדים מרקעים שונים נחוצים להם, משום שהם מעלים את היצירתיות והחדשנות. בשביל לעשות זאת צריך לתקשר את המהלך לכלל החברה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
יפעת ברון מנכ"לית עמותת ITWorks
יפעת ברון מנכ"לית עמותת ITWorks | צילום: איציק סובל

מעסיקים רבים מבינים שגיוון נחוץ והכרחי מבחינה עסקית. עובדים מגוונים מעלים את היצירתיות, את החדשנות ואת מגוון הדעות בחברה. בחברות המספקות שירותים ללקוחות, גיוון נדרש עוד יותר, שכן אחת הדרכים היחידות למתן שירות מצוין ללקוחות היא להעסיק את כל מארג האוכלוסייה ולהכיר היטב את המאפיינים של כל הלקוחות.

חברות עדיין מתייחסות לגיוון תעסוקתי כמשימה בלעדית של מחלקת משאבי אנוש, אך מדובר במשימה ארגונית, שתחילתה בהחלטה של העומד בראש החברה על חשיבות העניין. כדי לשלב בצורה מוצלחת עובדים מאוכלוסיות מרוחקות מעולם העבודה, יש להתחיל במסרים ברורים מהנהלת החברה. יש לתקשר לכלל העובדים את המהלך, להכין תוכנית עבודה ולהכריז על גיוון כאג'נדה ארגונית. חברות שינהגו כך יקצרו פירות משמעותיים בהקדם, וגיוון תעסוקתי יהפוך לשגרה עבורן.

פאוזי, בחור מוכשר בשנות ה־30 לחייו, בעל שני תארים במדעי המחשב מחו"ל, היה מועמד מוכשר ואיכותי. כששב לארץ, כל ניסיונותיו להשתלב בתפקיד התחלתי בתחום לימודיו לא צלחו. כדי להתפרנס נאלץ לעבוד כעוזר נהג.

תגיות:
עובדים
/
חברות
/
העסקת עובדים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף