עניין של מוכנות: מרבית תאונות ההאמר נגרמות בגלל נהג לא מיומן

על ההאמרים בצה"ל להיות במינימום שימוש, בוודאי אם הם לא בפעילות מבצעית, אבל יש לזכור שגם טנקים מתהפכים לעתים ואי אפשר לומר שהם לא יציבים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
האמרים של צה"ל
האמרים של צה"ל | צילום: פלאש 90

ג'יפ ההאמר נבדק ב־2003 וקיבל דירוג גבוה בהתנגשות, 5 כוכבים, אבל בהתהפכות הוא קיבל 3 כוכבים, שזה ציון נמוך, ומוכיח את הסכנה. ברכבי ה־SUV, שעכשיו הם מאוד באופנה, והם בין ג'יפ לרכב רגיל, רואים ציונים יותר טובים. הלנד קרוזר והלנד רובר, לדוגמה, יש להם עבירות גבוהה והם פחות מועדים להתהפכות.

אנו סבורים שעל ההאמר להיות במינימום שימוש, בוודאי אם הוא לא מבצעי. אם התאונה אתמול הייתה במסגרת תרגיל צבאי, אז בעיקר צריך לשפר את המיומנות של הנהגים ברכבים האלה. צריך לזכור שגם טנקים מתהפכים לעתים, ואי אפשר לומר שהם לא יציבים. זה עניין של מיומנות. אם התאונה אירעה במסגרת נסיעה מנהלתית, זה לא צריך לקרות.

בכל מקרה, הגורם האנושי יכול להשפיע מאוד על מניעת התהפכות. נדרשת מיומנות להכיר את המגבלות של הכלי ולא להיכנס למצבים שיכולים להביא להתהפכות. הנהגים האלה צריכים לעבור השתלמויות ולהכיר היטב את המגבלות.

תגיות:
התהפכות ג'יפ
/
האמר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף