הסגר שהוטל על העיר ווהאן שבסין, בה התפרץ לראשונה הנגיף, הוסר היום (רביעי) לאחר כמעט 11 שבועות. החל מחצות (שעון מקומי) הותר התנועה בתוך העיר, אם כי בתי ספר ועסקים רבים נותרו סגורים. לאחר הסרת העוצר מהעיר שבמחוז חוביי נרשמה תנועה מסיבית מחוץ לעיר של כ-65 אלף בני אדם. כמו כן, ברוסיה נרשם שיא יומי במניין החולים, כאשר התברר מנתוני הרשויות שמניין הנדבקים עלה ב-1,175 והגיע ל-8,672

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס בתדרוך לעיתונאים שקיים הלילה למאבק הרשויות לבלימת התפרצות נגיף הקורונה במדינה, ברקע היממה והשבוע הקשים ביותר באבידות בנפש שחוותה המעצמה מאז החל המשבר העולמי.

חרף העליה המתמדת במספר הקורבנות והחולים בארה"ב, טראמפ השתדל לשדר אופטימיות ואמר כי ״ייתכן שיהיו הרבה פחות מקרי מוות משחזינו. על אף שבוע מאוד כואב שאמריקה חווה, אולי אחד מהקשים ביותר בהיסטוריה של האומה שלנו, אנחנו רואים ניצוץ של תקווה".

עוד ציין טראמפ כי כוחות בצבא ארה"ב עמלים על הקמתם של מתחמי אשפוז יעודיים, הצפויים להכיל כ-15 אלף מיטות אשפוז באזורים אותם הוא מכנה ״נקודות חמות״ של הקורונה - ערים ומדינות המהוות מוקד התפרצות של המחלה, ואשר מערכות הבריאות בהן קורסות עקב העומס הגובר על בתי החולים.

קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)


הנשיא הוסיף לדבריו כי ״בהמשך להבטחתי ולשיחות שקיימתי עם גורמי תעשייה אמריקאים, נראה כי במהלך השבועות הקרובים תושלם הכנתן של כ-110,000 מכונות הנשמה, כמענה למחסור המסתמן במכונות״.

כל זאת מגיע, כאמור, ברקע יממה שוברת שיאים באמריקה במספר הקורבנות ומקרי התחלואה המאומתים: 1,913 מקרי מוות נוספים נרשמו בארה״ב במהלך היממה האחרונה, ומניין הקורבנות הכולל עומד על 12,784. כמו כן, בדיקותיהם של 28,273 בני אדם זוהו כחיוביות, ומספר החולים במדינה נאמד ב-395,277

בתוך כך, משרד הבריאות במקסיקו מסרו כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ביממה האחרונה ב-346 ועומד כעת על 2,785 בסך הכל. בנוסף נמסר כי מניין המתים במדינה עומד על 141. רשויות הבריאות בפנמה מאשרות כי במהלך היממה האחרונה זוהו 149 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה. כעת עומד מספר החולים המאומתים במדינה על 2,249. עוד נמסר כי לא נרשמו מקרי מוות נוספים, ומניין הקורבנות נותר על 59 בני אדם.