החמרה במצב בארה"ב: נתונים  מדאיגים ביחס להתפשטות מגיפת הקורונה נרשמו היום (שני) במעצמה, כשמספר החולים במדינה טיפס ל-336,000 בני אדם, לצד זינוק במספר החולים ל-9,500 קורבנות נכון לעת הזו. 

עם נתונים אלו, ציינה ארה"ב את השבוע הקשה ביותר מבחינת התמודדותה מגיפת הקורונה. עם זאת, גורמים בכירים בעיר ניו יורק, המהווה את מוקד התפרצות הנגיף המשמעותי ביותר במדינה, דיווחו אתמול כי נרשמה האטה מסוימת במספר מקרי המוות כתוצאה מהמחלה בעיר. 

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, אמר כי אחוזי האשפוז צנחו במחצית במהלך היממה האחרונה, אך הזהיר מפני שאננות לאור הנתונים הללו, וטען שלא די בכך כדי להסיק שהעקומה מגיעה למגמת השתטחות. הנשיא טראמפ התייחס למספר מקרי המוות הגבוה בעיר, וציין כי מדובר ב"שעת אבל קשה". 

פארק אווניו, ניו יורק (צילום: רויטרס)
פארק אווניו, ניו יורק (צילום: רויטרס)

השפעות כלכליות
בבריטניה ממשיכים להתמודד עם התפשטות הנגיף, וגם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון חלה, כזכור, בווירוס, ונשלח לאישפוז לאחר שהחל להפגין את תסמיני המחלה. בעקבות אשפוזו של ג'ונסון, נרשמה ירידה בערך המטבע הבריטי. לא רק בבריטניה השפיע הווירוס על ערך המטבע, ושינויים נרשמו גם בשער הדולר ובשער הין היפני. 


מגמת העלייה במקרי ההידבקות ומקרי המוות המקושרים לנגיף הובילו כאמור לשינויים בערך מטבע ביפן, מה שגרם לכך שהמדינה נמצאת עתה על סף מצב חירום, כך לפי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים. על פי אותם דיווחים, ראש הממשלה, שינזו אבה, צפוי להכריז על כך באמצע השבוע.

בכיר בטוקיו התייחס למצב ואמר כי "מספר החולים בנגיף הקורונה עשוי להשאר פחות או יותר סטטי בחודש הקרוב, אז ייתכן שזה ישפיע על התנהלות השווקים ברחבי העולם. לצד העובדה שהכרזה על מצב חירום היא הכרחית, ייתכן שזה ישפיע באופן שלילי על ערך מטבע היין". 

בהלת הקורונה ביפן (צילום: REUTERS/Athit Perawongmetha)
בהלת הקורונה ביפן (צילום: REUTERS/Athit Perawongmetha)

קורבנות נוספים ברחבי העולם

בתוך כך, ברחבי העולם נרשמים עוד ועוד מקרי מוות המקושרים לנגיף הקטלני. בהאיטי  דווח על קורבן ראשון מהווירוס במדינה, מספר המתים במקסיקו טיפס ל-94 בני אדם, ובפנמה זינק מספר המתים ל-1,988 בני אדם נכון לעת הזו.

בקוריאה הדרומית, שהייתה כזכור מוקד מרכזי נוסף להתפרצות המחלה, התווספו 186 מקרי מוות חדשים כתוצאה מהנגיף ביממה האחרונה, זאת לצד האטה מסוימת במספר מקרי ההידבקות בימים האחרונים. בסין, שהיוותה את מוקד ההתפרצות הראשוני, דווח על 3,331 קורבנות נוספים מאתמול. 

קורונה בסין (צילום: רויטרס)
קורונה בסין (צילום: רויטרס)