משרד הבריאות הודיע הערב (שבת) כי צוותי מד"א אספו בשבועיים האחרונים נוזלי פלסמה ממחלימים מקורונה, במטרה לטפל באמצעותם בחולים במצב בינוני וקשה. לפי הודעת משרד הבריאות ומד"א, האיסוף בוצע כשבועיים לאחר החלמתם של הנדבקים, ועד כה הצוותים הרפואיים השתמשו במנות בשני מקרים לצורך טיפול בחולים בנגיף. היענות הציבור מרשימה וצפויה להתגבר בשבוע הקרוב עם עלייה במספר המחלימים.

פלסמה של מחלימים שימשה טיפול בפנדמיה של השפעת הספרדית לפני מאה שנה ובאפידמיות הסארס והאבולה לאחרונה עם תוצאות טובות.
האיסוף נעשה בבנק הדם, המרכזי, ממחלימים לאחר שחלפו כ-14 יום מהחלמתם ומדובר בתהליך פשוט בו לוקחים דם מוריד התורם, הדם נכנס למכונה, אשר מפרידה את מרכיב הפלסמה ומעבירה אותו לשקית, כשכל מרכיבי הדם מוחזרים לגופו של התורם. המטרה היא לאסוף נפח של 600 סמ"ק בתהליך האורך כ-40 דקות. יחידת האפרזיס (הפרדת הדם למרכיביו) של מגן דוד אדום פועלת מזה שנים רבות ויש לה ניסיון רב בטיפולים מאין אלו.

שלשום נופקה מנת הפלסמה הראשונה לחולה במצב קשה המאושפז במרכז הרפואי ע"ש שמיר, לאחר אישור הועדה של משרד הבריאות. והיום נופקה מנה נוספת לבית החולים מאיר. פלסמה ממחלימים עשויה להוות אסטרטגיה טיפולית יעילה לחולים בינוניים/קשים ובשל כך איסוף הפלסמה מתבצע בצורה מרוכזת על ידי שירותי הדם של מד"א והניפוק מיועד לכל החולים העונים לקריטריונים של הפרוטוקול שפורסם ע"י חטיבת הרפואה.