התפשטות הקורונה בישראל: משרד הבריאות מסר הערב (שבת) כי מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-101. עוד נמסר כי מספר החולים עלה ל-10,743 אשר מתוכם 175 במצב קשה ומביניהם 129 מונשמים. 154 חולים במצב בינוני ואילו היתר קל. 1,341 בני אדם החלימו ושוחררו לבתיהם.

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר הודיע כי קשישה בת 91 עם מחלות רקע נפטרה כתוצאה מהנגיף, חולה בן 79 עם מחלות רקע מורכבות שהיה מונשם ומורדם, נפטר אמש בבית החולים. בת משפחתו נקראה אל המתחם למחלות מתפרצות על מנת לשהות לצידו והספיקה להיפרד ממנו, כך נמסר מבית החולים הדסה עין כרם. עוד נמסר כי חולה בת 53 שהייתה מונשמת ומורדמת למעלה משבוע ומחלתה הייתה קשה והתדרדרה במהירות, נפטרה היום. עוד נמסר מבית החולים כי החולה לא הייתה בעלת מחלות רקע משמעותיות, והוסיפו: "אנו משתתפים בצער המשפחות".

עוד נמסר כי "השתפר מאוד מצבם של שני חולים מונשמים אשר טופלו במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי והם הועברו לטיפול במחלקות הקורונה הרגילות".

נתוני משרד הבריאות 11.4 שעה 21:00 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 11.4 שעה 21:00 (צילום: משרד הבריאות)

לפני כן, פרסם משרד הבריאות פרסם נתונים המראים על ירידה בכמות בדיקות הקורונה בישראל במהלך השבוע האחרון, כאשר בשלושת הימים האחרונים עומד הממוצע על פחות מ-6,000 ביום. מוקדם יותר, עדכן המשרד כי חלה טעות במספר החולים שמצבם קשה והוא עומד על 180, ולא על 191 כפי שנמסר מוקדם יותר.

כאמור, מהנתונים שנמסרו על ידי דוברות משרד הבריאות עולה כי ב-31 במרץ התבצעו 7,851 בדיקות מעבדה ביום לזיהוי נגיף הקורונה, ואילו בימים שלאחר מכן חלה עלייה בתדירות, כשב-3 לאפריל עמד המספר על שיא של 9,903 בדיקות שבוצעו ביום. לאחר מכן חלה ירידה חדה בנתונים, כאשר אמש בוצעו 5,980 בדיקות בלבד, על פי הנתונים הרשמיים.

נתוני בדיקות הקורונה. צילום מסך
נתוני בדיקות הקורונה. צילום מסך

משרד הבריאות מסר תגובה לפרסומים, בה נכתב כי ״המספרים שפורסמו הם למעשה מספר בדיקות המעבדה שפוענחו. מספר הדגימות שנלקחות על ידי מד״א בבתי הנבדקים וגם בחניוני ׳חנה וסע׳ (דרייב אין), הוא בקצב גבוה של אלפי דגימות ביום דבר שמציב את ישראל בין המקומות הראשונים בעולם. הקצב ירד בימים האחרונים גם כתוצאה של מחסור בריאגנטים ומעבר לתוצרת מקומית וירידה ברצון הציבור להיבדק כתוצאה מהחג. לצורך כך המעבדות עברו תהליכי עדכון פנימיים שנועדו לאפשר לעבוד על ריאגנטים מתוצרת מקומית״. 

עוד נמסר מהמשרד כי ״תהליך זה מצריך התאמה של כל מעבדה למספר שעות עד יום שלם, כפועל יוצא מכך הייתה ירידה בפעילות המעבדות שתיפתר בקרוב. כחלק מסל הפתרונות נוסף גם הציוד החדש שנרכש - בהן 6 מכונות נוספות של חברת BGI-AID שיגביר את הקצב ל20,000 אלף בדיקות מעבדה ביום - זאת לאחר התאמת המכשור החדש והצבתו בקופות החולים ולאחר מכן המשך עליה עד ליעד שהציב ראש הממשלה. יחד עם הכשרת מעבדות אוניברסיטאיות נוספות בהן מכון ויצמן שעמה כבר נחתם הסכם ועם המעבדה באוניברסיטת תל אביב שאמור להיחתם עמה הסכם מחר״.

קורונה - שאלות ותשובות