רשויות הבריאות בעיר ווהאן שבסין, בה החלה התפרצות נגיף הקורונה, הודיעו היום (רביעי) באופן רשמי על איסור אכילתן של כל חיות הבר, זאת בעקבות האפשרות כי התפשטות הווירוס החלה בעקבות ניסיון לבשל חיות אקזוטיות שנקנו בשוק החי הפופולרי הממוקם שם.

יחד עם ההחלטה על איסור השימוש בחיות הבר כדברי מאכל, הודיעה הרשות העירונית בווהאן כי העיר תהפוך מעכשיו ל"מקדש לחיות", וייאסר ציד חיות בר מכל סוג. בנוסף, ייאסר גם שימוש וניצול של חיות, למעט אמצעים למחקרים מדעיים, פיקוח על מגיפות ומחלות, ונסיבות מיוחדות אחרות.

יחד עם זאת, התאוריה כי התפשטות הנגיף החלה בכלל בעקבות ניסויי מעבדה שהתרחשו בעיר. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בתחילת החודש כי "וירוס הקורונה הומצא ופותח במכון וירולוגי הממוקם בעיר ווהאן שבסין, מוקד ההתפרצות".

בתשובה על השאלה אם הוא ראה ראיות שהוכיחו לו "בסבירות גבוהה" כי זהו מקור הנגיף השיב "כן", אך לא ציין מהן הראיות שהוצגו לו ואמר כי הוא "לא רשאי" לפרט בעניין. דבריו מנוגדים לטענות של סוכנויות הביון האמריקאיות, הסבורות כי הנגיף "אינו מעשה יד אדם" וכי "אינו שונה גנטית".

בעיר ווהאן כאמור, שנמצאת במחוז חוביי, ישנם 11 מיליון תושביה, והיא נחשבת ל"צרפתית" ביותר מערי סין, כאשר אפשר למצוא בה מוזיאון תכנון עירוני צרפתי ותחנה של הרכבת המהירה, שנבנתה על ידי צרפת, שתרמה להתפתחות המואצת של העיר כמרכז תעשייתי גדול. בנוסף, נשיא צרפת לשעבר, ז'אק שיראק, הוא זה שאימץ את התוכנית לבנייתה של המעבדה הסודית בעיר, במטרה לחקור את הנגיפים שאין נגדם חיסון.