במשרד הבריאות נערכים לגל השני: במסמך שהועבר לבתי החולים על ידי המשרד נדרשו המוסדות הרפואיים להיערך לפתיחת מחלקות הקורונה באופן מיידי. בתוך כך, הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ כי במשרד "צופים עלייה מדאיגה ומתמשכת בתחלואה בנגיף הקורונה, ולכן אנחנו חוזרים ומתריעים על כך. לא מנסים להלחיץ את הציבור, אלא לומר לו את האמת. יש גבול ליכולתה של מערכת הבריאות".

ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי (צילום: צילום מסך)
ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי (צילום: צילום מסך)

הפרופסור סדצקי רמזה כי הבטחת שר האוצר ישראל כ"ץ ש"לא יתקיים סגר נוסף" הייתה נמהרת מדי, והוסיפה: "ההחלטות ייעשו על ידי הדרג הפוליטי. ההנחיות לציבור נעוצות בשלוש נקודות בלבד: עטיית מסכה, ריחוק חברתי וחיטוי".

פרופ' גרוטו: "אין סיבה לחזור אחורה, ניתן לחיות בצל הקורונה"

פרופ' איתמר גרוטו (צילום: אבשלום ששוני)
פרופ' איתמר גרוטו (צילום: אבשלום ששוני)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בראיון לכאן ב': "הסמנטיקה פחות חשובה, אין לזה הגדרה מדעית. אנחנו רואים בהחלט עלייה בהיקף התחלואה בימים האחרונים, ראינו מספרים קטנים ועכשיו אנחנו על כ-300 מקרים חדשים ביום. אנחנו צריכים להתמודד עם העלייה הזו ולהגיע לזה שנוכל לבלום אותה". 

כשנשאל האם יש לחזור לסגר, השיב: "אני חושב שאין סיבה לחזור אחורה, אני חושב שאפשר להתקדם ולפתוח את המשק. צריך להתרגל לחיות בצל הקורונה, ויחד עם זאת לעשות את החקירות האפידימיולוגיות. מסכות זה הכלי המרכזי. יותר ויותר מאמרים מראים שהצעדים האלה עם הכי אפקטיביים. אנחנו רואים מצב שבו אין לנו מספיק היענות לנושא המסכה, ובעיקר בחללים סגורים. צריך לזכור שאנחנו במצב שבו אנחנו לא נמצאים באותו עולם. יש את התו סגול שמאפשר לקיים את האירועים האלו בכפוף לתנאים. אם יקיימו את הכללים האלו - בהחלט נוכל לחיות בצל הקורונה". 

על פרשת טדי שגיא אמר: "החלטות מגיעות אליי כל יום, יכול להיות שטעיתי, מי שלא עושה לא טועה, אבל אני חושב שהבהרתי הכל במכתב שכתבתי. אני מסכים שאנחנו צריכים לתת דוגמה, וזה מה שאנחנו משתדלים לעשות. כשאני מסתכל מסביב, אנשי המשרד הבריאות והממשלה מקפידים הכי הרבה על ההגבלות. כך צריך לנהוג. אני הגשתי את הדברים בכתב למנכ"ל והוא יחליט איך זה יעבוד ומה יקרה. אני חושב שזה שאני נגיש לאנשים מכל מיני סוגים, שזה יכול לעזור".