בכיכר רבין התקיימה הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים של "קבינט הקורונה", המורכב מבעלי עסקים ועצמאים ממגוון ענפים שנפגעו בעקבות המשבר הכלכלי, שם הכריזו חברי הקבינט כי בתיאום עם המשטרה הוחלט שהפגנת המחאה שתוכננה להתקיים במוצאי שבת בכיכר רבין -תתקיים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב.

אורן פסטרנק, אחד מחברי הקבינט, הסביר מה הסיבה לשינוי מיקום ההפגנה: "החלטנו להעביר את ההפגנה מכיכר רבין כי הבנו שהמשטרה חוששת מכמויות המפגינים שיגיעו. הסכמנו  להעברה בגלל שהשטח שם קרוב לים ויותר פתוח. על משטרת ישראל מוטלת האחריות לוודא את מספר המפגינים".

דותן סופר מקבינט התקווה אמר כי "אנו מתאספים כאן בערב של מחדל וכישלון כתוצאה מהמדיניות הגרועה שלא הצילה את העצמאים ולא ניצחה את המגיפה. מדיניות של ספינים ואף אחד לא לוקח אחריות. את החלק שלנו קיימנו בזמן שהמנהיגים שלנו יצרו את המחדל הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל".

מסיבת העיתונאים של קבינט הקורונה (צילום: משה כהן)
מסיבת העיתונאים של קבינט הקורונה (צילום: משה כהן)

"משתוללות כאן שתי מגיפות: הקורונה הבריאותית והקורונה הכלכלית", אמר סופר והוסיף: "עשרות אלפים ללא פרנסה, ראש ממשלת ישראל צריך לשאת באחריות. העם מיואש".

ליז אזולאי אמרה כי חברי קבינט הקורונה מתכוונים לדרוש תכנית מודולארית לפתיחת המשק: "נזעק נגד המחדלים של הממשלה. אנחנו רוצים תוכנית שתבהיר את העתיד ותיתן לנו אופק. אנו דורשים מדיניות ולא צעדים חפוזים. אנחנו דורשים פתרונות ומתנגדים לתשלום דמי שתיקה על ידי הממשלה כחלק מתרבות השוחד".

מפקד מג"ב לשעבר קרא להקפיא את ההפגנות

בתוך כך שלח מפקד מג"ב לשעבר, הניצב בדימוס משולם עמית,  מכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ולשר הבריאות יולי אדלשטיין, ובו קרא להקפיא את ההפגנות.

וכך כתב עמית: "כמי שהיה מפקד משמר הגבול וראש אג"ם במטה הארצי במשטרת ישראל, אני פונה אליכם מתוך דאגה לחיי השוטרים והקצינים. על פי מיטב השיקול המקצועי שלי, יש לפעול באופן מיידי לאסור על קיום הפגנות מכל צד שהוא, לאחר שהתברר שבשעת ההפגנה לא ניתן למנוע חיכוך בין המפגינים לשוטרים".

לדבריו, "על פי הניסיון שנצבר, אי אפשר למנוע את המגע בין השוטרים למפגינים הדבוקים זה בזה בהפרות סדר, והמגע הפיזי הקרוב מסכן את השוטרים המפקדים והמפגינים כאחד".  

"לחלופין, יש להגביל את מספר המשתתפים ל-20 איש כפי שנקבע לגבי התקהלויות לצרכים אחרים", כתב עמית והוסיף: "נוכח מעגל ההדבקות המתרחב וכמות החולים המצטברת, יש לבטל מידית את ההיתרים שניתנו, אם ניתנו, להפגנות".

 לסיום כתב, כי "כמי שהוביל שוטרים וחיילי מג"ב להגן על אזרחי המדינה וראיתי את דאגתם ודאגת משפחותיהם, אני תובע ממכם לראות מול עיניכם ודאגתכם גם את משפחות השוטרים ומשפחות לוחמי מג"ב שעלולים להיות ב'מעגל ההדבקה השני'".