לאחר אישור מתווה השמיים הפתוחים, הגיעו היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב לביקור בנמל התעופה בן גוריון. "עשיתי סיבוב מהיר בשדה התעופה", אמר נתניהו. "במקביל, אני רוצה לבשר לכם שאנחנו עובדים עכשיו על לאפשר טיסות ישירות מעל סעודיה, בין תל אביב לדובאי. זה ישנה את התעופה הישראלית".

נתניהו ומירי רגב בנתב"ג. צילום: איתי בן און - לע"מ

נתניהו אמר עוד כי "אנחנו עובדים במרץ, והתחלנו כבר לעבוד על פתיחת קו התעופה מעל סעודיה. זו מהפכה לתיירות בישראל ומישראל. ישראייר, למיטב ידיעתי, הגישה הצעה רשמית. משמעות ההסכם עם איחוד האמירויות היא שאנשי הנסיכות יגיעו לארץ. הם רוצים והם יגיעו. בדובאי יש את אזורי הסחר החופשי הגדולים ביותר בעולם, מגיעים לשם עם מוצרי גלם, מייצרים שם סחורות והם עכשיו יגיעו לישראל". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנתב''ג (צילום: פול אמיל סלמן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנתב''ג (צילום: פול אמיל סלמן)

השרה מירי רגב הוסיפה: "כל שבועיים נפתח יעדים נוספים. צריך להודות לרה"מ שאפשר לפתוח את ענף התעופה. זו בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל שאוהבים לטייל". 

כזכור, אתמול הסירה איחוד האמירויות את חסימת אתרי האינטרנט והשיחות מישראל, לאחר ששר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו מאבו דאבי, עבדאללה בן זאיד. בהודעה שפרסמה איחוד האמירויות נמסר כי השניים "חנכו את קווי התקשורת בין איחוד האמירויות למדינת ישראל, החליפו ברכות ואישרו את המחויבות להשגת תנאי הסכם השלום בין שתי המדינות במטרה לקדם את השלום והפיתוח האזורי".