מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי היום (ראשון) צו פטור מבידוד לשבים מ-20 מדינות ירוקות, ושלא שהה במדינה אחרת שאינה אחת מאלו ב-14 הימים האחרונים. המדינות המופיעות בצו: אוסטריה; איטליה; אסטוניה; בולגריה; בריטניה; גאורגיה; גרמניה; דנמרק; הונג-קונג: הונגריה; יוון; ירדן; לטביה; ליטא; ניו-זילנד; סלובניה; פינלנד; קנדה; קפריסין; קרואטיה.

כאמור, עצם החתימה על הצו מאשרת את החלטת הממשלה בנושא. במשרד הדגישו כי "הצו לפטור מבידוד  חל רטרואקטיבית, גם על מי שכבר נחת בארץ וחזר מהמדינות הירוקות".

בתוך כך, משרד הבריאות השיק אתר חדש - תעופה בזמן קורונה. באתר ניתן למצוא שאלות ותשובות על תהליך הטיסה, מי אינו רשאי לטוס? מי אינו רשאי להכנס לישראל או לצאת ממנה? האם אנשים המוגדרים כקבוצת סיכון לקורונה מורשים לטוס? כמו כן, באתר מופיעות הנחיות לנכנסים וליוצאים ממדינת ישראל בתקופת נגיף קורונה, חובת בידוד והנחיות לביצוע, הגשת בקשה לכניסה לישראל לפני טיסה, הגשת בקשה ליציאה מישראל לפני טיסה ורשימת מדינות אדומות וירוקות.

כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 שעות שלפני הטיסה. בנוסף יש למלא הצהרת בריאות. (פרטים נוספים באתר). כמו כן, הכניסה לטרמינל הנוסעים תותר רק למחזיקי כרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.