לאחר החתימה על הסכם כינון היחסים, הסירה היום (ראשון) איחוד האמירויות את חסימת אתרי האינטרנט והשיחות מישראל, לאחר ששר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו מאבו דאבי, עבדאללה בן זאיד. בהודעה שפרסמה איחוד האמירויות נמסר כי השניים "חנכו את קווי התקשורת בין איחוד האמירויות למדינת ישראל, החליפו ברכות ואישרו את המחויבות להשגת תנאי הסכם השלום בין שתי המדינות במטרה לקדם את השלום והפיתוח האזורי".

שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ, יועז הנדל, מסר בתגובה כי הוא "מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימות. הזדמנויות כלכליות רבות יפתחו כעת, וצעדים בוני אמון אלו הם צעד חשוב לקידום האינטרסים של המדינות. סאלם עליכום".

בתוך כך, מתברר כי חברת פלאפון עומדת לפני חתימה עם אחת מחברות הסלולר הגדולות באיחוד האמירויות. החברה כבר ביצעה טסטים תפעוליים להשקת חבילות תקשורת עם גורמים באיחוד האמירויות ועומדת בפני חתימה על הסכם ראשון עם אחת מחברות הסלולר הגדולות במדינה, כך שבקרוב מאוד פלאפון כבר תציע חבילות חו"ל לאיחוד האמירויות ללקוחות כל החברות.

במקביל, חברת HOT mobile מציעה ללקוחותיה חבילה ליעד זה החל מ-179 שקלים הכוללת חצי ג'יגה גלישה. הוט הינה חברת הסלולר הישראלית היחידה עם חבילת גלישה לאיחוד האמיריות וזאת בזכות היותה חלק מקבוצת תקשורת בינלאומית Altice.

בתוך כך, השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, כינס הבוקר את צוות משרדו בכדי לדון בהיבטים האופרטיביים הנובעים מכינון היחסים הרשמיים בין ישראל לאיחוד האמירויות. השר קיבל סקירה רחבה אודות האפשרויות האסטרטגיות לשיתופי פעולה בתחומי מדע, אנרגיה, חקלאות, טכנולוגיה, תיירות, ועוד. השר הנחה את אנשי המשרד לפעול כבר בימים הקרובים למיקוד המיזמים והפעילויות שניתן יהיה לקדם מיידית בפעילות אזורית משותפת, תוך התייחסות לשותפות אזוריות חשובות נוספות. 

נתניהו מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות

לדברי אקוניס, ״ההסכם עם איחוד האמירויות יזניק את הכלכלה הישראלית, ויביא להזדמנויות פיתוח משמעותיות רבות בתחומי האנרגיה הסולארית, טכנולוגיה, חקלאות מתקדמת ותחומים נוספים. נפעל במלוא המרץ והמחויבות על מנת למנף את ההסכם המתגבש, לתועלת שני העמים והאזור כולו. עלינו להיערך לחתימת הסכמים נוספים בתקופה הקרובה עם מדינות נוספות - דבר שיביא בראש ובראשונה חיזוק משמעותי לכלכלה הישראלית בכל היבטיה״.

עוד הוסיף השר אקוניס: ״המשרד לשיתוף פעולה איזורי ערוך ומוכן לחתימה על ההסכמים בוושינגטון במהלך חודש ספטמבר וכינון היחסים הדיפלומטיים. מרגע החתימה, המשרד יוביל, יזום ויתאם את כל המיזמים ושיתופי הפעולה בין שתי המדינות ומיזמים טריטרליים״.