ההפגנות יימשכו: המשטרה ומשרדי הבריאות והמשפטים פרסמו היום (שישי) הודעה משותפת בנוגע למתווה שיתיר קיום הפגנות במהלך ימי הסגר הכולל. בין הסעיפים ישנה חובה על עטיית מסיכה במהלך המחאות, שמירה על מרחק נאות בין המפגינים, וכן התחלקות לקבוצות קטנות של עד 20 מפגינים, תוך שמירה על מרחק סביר בין הקבוצות. 

התנועה לאיכות השלטון בירכה על התכנית שאושרה, ומסרה כי "זכות המחאה וחופש ההפגנה הן זכויות יסוד בחברה דמוקרטית חפצת חיים. טוב עשה היועמ"ש שסירב להגביל את מספר המפגינים. התנועה קוראת לציבור לצאת ולמחות, תוך כדי שמירה על ההנחיות". 

ארגון הדגלים השחורים הגיב גם הוא על מתווה ההפגנות, ומטעמו נמסר כי  ״אנו מאחלים לכל בית ישראל שנה טובה. ההפגנות נגד הנאשם, שגרר אותנו לסגר בגלל המחדלים העצומים שלו, יימשכו". 

בתוך כך, במשטרה החלו להיערך אתמול לקראת אכיפת הסגר הכללי בכוחות מתוגברים, הכוללים 7,000 שוטרים ואלף חיילים. "מדובר במשימה לאומית. לא לחינם המבצע נקרא 'אחריות מנצחת', וחשוב שהציבור יבין האחריות היא על המשטרה באכיפה ובהסברה - אך האחריות היא גם על הציבור, כי רק אם יהיה שילוב כוחות וגילוי אחריות נוכל לעמוד במשימה ולהתמודד עם הנגיף", הסבירו גורמים במשטרה.

אכיפת הסגר בחגים (צילום: אבשלום ששוני)
אכיפת הסגר בחגים (צילום: אבשלום ששוני)

קורונה - היערכות המשטרה לסגר, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

בתגובה למתווה הממשלתי להפגנות נמסר מתנועת המחאה 'קריים מיניסטר', ממשתתפיי ההפגנה ביום ראשון, מוצאי החג, מול מעון ראש הממשלה בירושלים: "גורמי האכיפה והבריאות קבעו, שחור על גבי לבן, שאין להגביל כלל את ההפגנות, והדגישו את חשיבות ההגנה על זכות הציבור להפגין. ההפגנות הן התשובה הטובה ביותר לחוסר האמון הציבורי, ולכישלון הקולוסאלי של הנאשם, שהטיל עלינו סגר פוליטי שלא יוריד את התחלואה ויהרוס את הכלכלה. אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו בראשון בערב לבלפור תוך הקפדה יתרה על ההנחיות".

ההפגנות בנתב''ג נגד נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנות בנתב''ג נגד נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, שרי הממשלה אישרו אתמול סגר כולל באמצעות משאל טלפוני, במהלכו דנו בתיקון מגבלת שמירת המרחק, איסור לקיחת משלוחים ממסעדות ובתי קפה באופן פיזי במתכונת טייק אוויי לצד התרת משלוחים, וכן היתר קיום ההפגנות.

בשעות אלו החלה אכיפת הסגר הכולל, ואלפי שוטרים וחיילים הוצבו במחסומים ברחבי הארץ, במטרה לשמור על הסדר ועל קיום התקנות שאושרו על ידי הממשלה.